Omotiverad

Den senaste tiden (läs: veckorna) har jag inte känt mig direkt motiverad för att söka jobb... eller, jag ska väl vara ärlig, motivationen har legat på botten... nästan. Jag begriper mig inte på varför egentligen, för:

1. Jag tycker ju inte att det är roligt att leva på ca. 5000:- i månaden.
2. Jag vill ju jobba mer än tre nätter i månaden, som jag har fått göra i och med min timanställning.
3. Jag fattar ju så klart att det inte plötsligt ringer nån och frågar, "Tja! Vill du ha ett jobb?"

Så varför i h..........e känner jag mig så omotiverad? Är det för att Alfakassan godkände min ansökan och sätter in pengar på mitt konto varje månad och därmed inte är i lika akut behov av pengar? Eller är det för att jag tappar gnistan på grund av alla uteblivna svar/"Tack, men nej, tack" på mina jobbansökningar? Ja-a... båda sakerna påverkar väl till min oaktivitet, men såhär mycket ska det inte få påverka! Skärpning!
Det här ska jag göra från och med nästa vecka:

1. Vara mer aktiv i mitt jobbsökande på internet.
2. Försöka ta mig till Västerås gå runt och fråga om jobb (som jag sagt att jag ska göra sen jag flyttade hit, typ).
3. Kolla upp om det finns några intressanta fotoutbildningar inom rimligt avstånd.
4. Försöka hitta nåt ställe jag kan skicka/ gå till med mina "mästerverk" som jag har fotat.

Så... ni som läser det här får gärna tjata på mig (förutom du, mamma, hehe) så att jag får nåt gjort. ; )

Imorgon ska jag iväg till Leksand, hälsa på Niklas (gammal klasskompis) som jag inte har träffat på ganska länge. "Hans" Leksand har hemmamatch mot aik i Hockeyallsvenskan så vi ska dit, ska bli skönt att se en match där man kan känna sig helt avslappnad för en gång skull... nu när Djurgår'n har glömt bort hur man ser till att vinna. De förlorade idag igen, självklart mot Frölunda som tack vare vinsten gick förbi DIF i tabellen som nu ligger på kvalserieplats... suck...

Ajaa, nu är klockan mycket så det är bäst att gå och lägga sig. : )


Lägger in en bild också, bara för att liksom. : D

Nektarin


Postat av: Samira

Jag kan tjata på dig.. jag är bra på det, fråga bara Tasty.

Men jag vet samtidigt hur det är att tappa motivationen.. jag var själv arbetslös i fyra år. om man räknar in mitt år som mammaledig. Men allt är en enda ond cirkel... Jag hoppas att du hittar ut snart.

KRAM


| http://abassifar.webblogg.se/ |
| 2006-12-01 - 12:40:47 |

Postat av: Punkie

Känner igen det där med nadamotivationsjukan. Själv söker jag arbeten och har fått mååhåånga "tack men nej tack". Jag vill inte vara en tjater, men jag kan vara en supporter :)


| http://extremepunkie.blogg.se |
| 2006-12-01 - 16:26:53 |

Postat av: Acid

Hittade till din blogg från Samiras och tänkte att jag skulle slöläsa lite - tyckte det var lite lustigt att det första ordet som fångade min uppmärksamhet var just "Västerås" av alla ställen, det är ju mina hoods ju :p

...sen läste jag om pizza från karavan i enköping och tyckte det var ännu mer lustigt. Har typ halva släkten i enköping och min farmor bor på samma gata som den där pizzerian där jag t.o.m. har ätit ligger, haha.


Good shit.


| 2006-12-03 - 22:26:19 |

Postat av: TaZty

*tjatar* :) Gå nu och sök jobb påg!


| http://tasty.blogg.se |
| 2006-12-06 - 10:09:47 |

Kommentera här

Kära fjortisar!

Bespara mig era "Hej! Hur mår du idag? Kolla gärna min blogg på..."-kommentarer!

Allt annat är välkommet. :)


Ditt namn/alias:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress (visas ej):

Din hemsida/blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0
Jigsaw -