Ylhäisten leipä

Då sitter man här igen. Tisdag förmiddag. 10:48. Solen skiner utanför. Gorgoroth - Twhilight of the idols dundrar i hörlurarna. Ehm... vänta nu, det är nåt som inte stämmer... just det, nu kom jag på det. Jag är vaken ovanligt tidigt, om man tänker på den senaste tidens "uppstigningar".
Jag steg upp strax efter nio, men vaknade redan cirka halv åtta... och kunde sen inte somna om, av nån märklig anledning. Än märkligare blir det om man ser till vilken tid jag somnade, nån gång mellan 02.15-02.45. Nu reagerade jag på nåt igen, tog det bara (högst) en halvtimme för mig att somna? Vad skönt... den senaste tiden har jag nämligen haft stora problem med att somna, det värsta var väl häromdagen då det tog säkert tre timmar innan jag slocknade. Det känns som att när jag går och lägger mig så börjar tankarna snurra på högvarv... och sen har jag svårt för att somna. Kanske ska skriva av mig lite här på bloggen, det kanske hjälper?

Jag hittade för övrigt en fotokurs på Sigtuna Folkhögskola. Den är bara nio veckor lång (heltid) och motsvarar foto A+B på gymnasienivå. Mailade till dem och bad de att skicka hem en ansökningsblankett till mig, tycker att det känns säkrare att söka på det sättet (än en elektronisk ansökan på internet) på nåt sätt. Vore trevligt att komma in, det skulle säkert vara roligt. Man får säkert också behörighet för högre studier sen.
Kursen börjar inte förrän den 12:e mars, så jag måste väl försöka hitta nåt att göra tills dess... eftersom timanställningen jag har just nu inte verkar generera i så många arbetstimmar för mig.  Ajaa, får se hur det blir de här två veckorna innan jul.

Close-Up Magazine är en helt fantastisk tidning. Ska nog börja prenumerera på den, ett nummer i taget eftersom det bara kostar 38:- i månaden, är ju billigare än att köpa varje nummer i kiosk/butik löst. Man får dessutom med en CD-skiva med ett antal låtar i varje nummer när man prenumererar, vilket är trevligt eftersom att man säkerligen upptäcker nya bra band på det sättet.

Nu får det vara slutbloggat för den här gången, ska gå ut en sväng snart... kanske det blir lite foton? Man vet aldrig med mig. ; )


Knäckemackor
Dagens frukost


(Rubriken är namnet på det finska knäckebrödet jag har hemma... världens godaste, kan jag säga.)



Postat av: TaZty

Ja, det är säkrare på sitt sätt att skicka som vanligt, men om amn skerive roch ber dme bekräfta att de tagit emot ansökan så ska det gå bra, men man bör alltid sittaredo för att skicka på det vanligsasättet helt klart, fan, man kan inte lita 100% på något på nätet idag. - Frukost? Shit, jag har inte kommit så långt ännu, en energidryck har jag snart klämt i mig. :P


| http://tasty.blogg.se |
| 2006-12-12 - 11:34:05 |

Postat av: Punkie

Wohoo! Close Up Mag kicks ass! Äntligen en till som konverterat :D


| http://extremepunkie.blogg.se |
| 2006-12-12 - 13:32:18 |

Kommentera här

Kära fjortisar!

Bespara mig era "Hej! Hur mår du idag? Kolla gärna min blogg på..."-kommentarer!

Allt annat är välkommet. :)


Ditt namn/alias:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress (visas ej):

Din hemsida/blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0
Jigsaw -