Mycket bio

Jag satt och tittade lite i mitt fotoarkiv som jag har på datorn och bläddrade förbi en del bilder från Enköping... då kände jag plötsligt en saknad. "Varför då?", tänkte jag då, det var ju ändå inte så kul att bo där eftersom att jag inte kände nån där, så jag satt ju mest hemma. Men sen kom jag på att det var nog en saknad efter att bo själv, den där ensamheten och att man har det helt lugnt runt om sig. Det får man ju sällan känna när man bor i ett hus tillsammans med fyra andra personer, möjligtvis om man är ensam hemma... eller, näe... det är inte samma sak ändå.
Men, jag har väl inte tänkt att stanna här för evigt. Jag får förmodligen ett vikariat på jobbet nu till hösten, då skulle jag ha ett heltidsjobb ända till december. Då ska jag nog börja kolla efter lägenhet "på riktigt", om det nu finns nåt i Stockholm. Suck.

Om nästan två månader (27/9) har Djurgården sin första hemma match i Elitserien... och jag börjar känna att suget efter att få gå på hockey börjar stiga riktigt ordentligt. Jag funderar på att köpa ett säsongskort, det jag skulle köpa kostar bara drygt tusen kronor (tror jag), så det är inte så farligt. Blev så få matcher förra säsongen när man bodde längre bort så...

Var ju och såg Transformers på bio idag, och då kom jag och tänka på att jag har varit tre(!) gånger på bio på sju dagar, undrar när det hände sist? Har det ens hänt nån gång? Tror inte det...
Och på torsdag blir det nog bio igen, Rush Hour 3 i så fall.

Biobiljetter


Postat av: Allie

Ett eget hem låter underbart=D
Men inte nog med att det är svårt o hitta lägenhet man ska tydligen ha pengar oxå. =/ Men det ska väl lösa sig nån gång tycker man.


| http://blogg.passagen.se/tsjal |
| 2007-08-06 - 15:17:13 |

Kommentera här

Kära fjortisar!

Bespara mig era "Hej! Hur mår du idag? Kolla gärna min blogg på..."-kommentarer!

Allt annat är välkommet. :)


Ditt namn/alias:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress (visas ej):

Din hemsida/blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0
Jigsaw -