Arch Enemy

Sitter och lyssnar på Arch Enemys låt Nemesis... fruktansvärt bra! Ladda ner den, eller se den coola videon här. Adrenalinet sprutar när jag lyssnar på den låten... oj, oj.

"Arch Enemy är ett av Sveriges större death metal-band. Arch Enemy spelar klassisk dödsmetall, men blandar också in en hel del element från thrash metal-scenen, och även en gnutta 80-talshårdrock, vilket hörs genom att bandet lägger stor vikt vid gitarrsolon. Ett originellt drag med Arch Enemy är det faktum att de har en kvinnlig sångare, som framför strupvrål (growl) lika starkt och dovt som en mansröst." -Wikipedia.
(Den engelska delen av Wikipedia har mycket mer fakta om bandet.)

Jag förstår inte riktigt hur Angela Gossow lyckas låta så brutal, det är ju värre (positivt menat) än många manliga growlare. Skulle vilja höra hur hennes rena/normala röst låter.

Om ni aldrig tidigare hade hört Arch Enemy och gillade Nemesis så kan jag rekommendera albumet Doomsday machine, riktigt bra! Wages of sin är också bra.

One for all
All for one
We are strong
We are one

One for all
All for one
We are one
Nemesis

ArchEnemy



Postat av: Minna

Hmm... låter som just den typ av musik som jag inte klarat av att lyssna på, så jag ska nog stå över nedladdningen :P Skulle vilja veta hur alla dessa sångar låter i verkligheten. Antagligen ingenting i likhet med hur de sjunger :P


| http://www.minbinwinkin.com |
| 2007-02-28 - 19:18:03 |

Postat av: rikeman

jävlar vilken röst hon har :)
Imponerad som fan!


| http://www.rikeman.blogg.se |
| 2007-02-28 - 20:57:27 |

Postat av: Marcus

Detta e fan det bästa bandet på jord!! ni andra kiss my ass noobs!


| 2007-10-08 - 13:03:52 |

Kommentera här

Kära fjortisar!

Bespara mig era "Hej! Hur mår du idag? Kolla gärna min blogg på..."-kommentarer!

Allt annat är välkommet. :)


Ditt namn/alias:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress (visas ej):

Din hemsida/blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0
Jigsaw -