Metal is the shit!

Min favoritgenre inom musiken är metal. Har upptäckt väldigt många metalband, som jag sen börjat lyssna på eftersom de helt enkelt är så bra, på sistone. Dessutom finns det rätt många olika stilar av metal så allt låter verkligen inte likadant, som en del verkar tro. Det finns brutal death metal, typ den som det polska bandet Vader spelar, asbra enligt mig. Sen finns det progressiv metal, som en massa bra band spelar. Typ Dream Theater, som jag nästan inte kan sluta lyssna på när jag väl börjat. Eller Khoma som jag tycker spelar en väldigt avslappnande men samtidigt "rockig" metal. Khoma har jag för övrigt sett live (bilder finns här), grymt bra spelning! Det finns många fler stilar än de två, men jag orkar inte skriva om fler här. ;)

Idag har jag tankat nio (tror jag) album som jag inte hört förut. Men när jag skriver det här har jag bara hunnit lyssna igenom fyra stycken:

Hatebreed - Supremacy

Det här är egentligen inte metal utan hardcore, men jag
tycker inte att det är så jättestor skillnad, i alla fall inte på
just det här albumet. Albumet var helt okej, men jag ska
lyssna på den en gång till och se om jag tycker att det är
bättre. Kan vara så med vissa album. ;)

HatebreedSupremacy


Celtic Frost
- Monotheist


Det här albumet blev jag besviken på, inte direkt min
typ av goth metal visade det sig när jag började lyssna.
Lyssnade dock igenom hela albumet och det fanns
trots allt några bra låtar. Jag kommer nog inte att lyssna
på det här igen.

CelticFrostMonotheist


Anaal Nathrakh - Eschaton

Black metal. När jag lyssnade på första låten var jag väldigt
nära på att stänga av och lyssna på nåt helt annat. Men
jag gjorde inte det... och andra låten var mycket bättre.
Rätt bra album till slut.

AnaalNathrakhEschaton


Coldworker - The contaminated void

Lyssnade på det här ganska färska svenska death metal
bandets första album. Det var ganska bra, lite bättre än
Anaal Nathrakh's och väldigt mycket bättre än Celtic Frost's
album. Ja, det här bandet kommer jag nog att lyssna mer på.

ColdworkerThecontaminatedvoid


Det är de fyra albumen (som jag inte hört förut) som jag har lyssnat på idag. Just nu sitter jag och lyssnar på ett femte, Dimension Zero's This is hell. Ett annat svensk death metal band, som jag har hört ett album av sen tidigare... och jag gillar bandet. Jesper Strömblad är en av medlemmarna och han spelar i ett annat band också, som jag tycker är skitbra, nämligen In Flames.


Postat av: Punkie

Håller med i rubriken! *Metal is the shiiiit* :D


| http://extremepunkie.blogg.se |
| 2007-01-12 - 11:28:46 |

Kommentera här

Kära fjortisar!

Bespara mig era "Hej! Hur mår du idag? Kolla gärna min blogg på..."-kommentarer!

Allt annat är välkommet. :)


Ditt namn/alias:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress (visas ej):

Din hemsida/blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0
Jigsaw -