Tortellinisoppa

Här kommer ett inlägg som gör att ni antagligen skrattar åt mig, men det får ni göra! Det gjorde jag också (efter att ha svurit åt mig själv lite först p.g.a. det som hände). :D

Ja, idag gjorde jag tortellinisoppa till middag, en och en halv gång... ja, alltså... jag fick börja om efter att jag kommit halvvägs ungefär. Och nu vill ni veta varför, antar jag? Jag kan säga såhär: Spisen, halva diskbänken och en liten del av golvet var blött, av buljong (hur det gick till får er fantasi berätta för er)! :D
Men efter att ha fått allt torrt med en dålig disktrasa och en rulle hushållspapper så lyckades jag göra klart soppan utan några incidenter. Sen kan jag också trösta mig med att den blev riktigt god, trots allt. :)

Här är receptet för de intresserade:

Tortellinisoppa - 4 portioner

Du behöver...

...150 gram tortellini, färska eller torkade.
...2 matskedar vetemjöl.
...12,5 deciliter hönsbuljong.
...1 deciliter créme fraiche.
...3 deciliter riven ost.

  • Vispa ut mjölet i lite kallt vatten i en kastrull.
  • Häll på buljongen och låt koka upp.
  • Klanta dig... och börja om från punkt ett. Eller så hoppar du till nästa punkt. ;)
  • Lägg i tortellinin och koka enligt anvisningen.
  • Rör ner créme fraiche och ost i soppan, låt det smälta. Låt inte soppan koka mer.
Tortellinisoppa


Postat av: Johan_ek89

*fniss*


| http://thethunder.webblogg.se/ |
| 2007-01-24 - 01:16:59 |

Postat av: Punkie

*hihi* Ska inte kasta sten i glashus eftersom jagj suger på matlagning själv, men jag fnissar lite i smyg... :D


| http://extremepunkie.blogg.se |
| 2007-01-24 - 11:11:07 |

Kommentera här

Kära fjortisar!

Bespara mig era "Hej! Hur mår du idag? Kolla gärna min blogg på..."-kommentarer!

Allt annat är välkommet. :)


Ditt namn/alias:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress (visas ej):

Din hemsida/blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0
Jigsaw -