Lugna nätter

Jag började ju jobba natt förra veckan i onsdags... och kan direkt säga att det är väldigt mycket lugnare på nätterna. Det är skönt, för då slipper man de där dagarna då man får gå nästan hela tiden. Jag skulle lätt kunna tänka mig att jobba natt fler veckor än de här fem veckorna som jag kommer att jobba nu. Får se om jag kanske får vikariera för en till nattkille som går på semester sen.

Var i Malmö i veckan, eftersom jag var ledig fyra nätter efter min första "jobbperiod", och hälsade på Samira och Olle. Det var kul att träffa dem igen, efter typ fem månader sen förra gången. Men j..vlar vad trött jag var den dagen som jag kom dit, tog ju tåget ner direkt efter jobbet på måndagmorgonen. Vi kollade på film sen på kvällen, kommer nästan inte ihåg nåt om filmen för jag fick koncentrerar mig på att hålla mig vaken, haha...
Om jag kan så ska jag åke dit igen i augusti, lagom till Malmöfestivalen.

På tal om trötthet, förra natten på jobbet (första efter ledigheten) var riktigt tung. Inte för att vi hade mycket att göra, utan för att jag blev tröttare och tröttare ju mer klockan blev. När jag gick hem från bussen imorse var jag så trött så att jag knappt kunde hålla ögonen öppna, snacka om att det var skönt att komma hem och sen lägga sig i sängen. :)

Om ett par timmar ska jag åka iväg och jobba igen...


Kommentera här

Kära fjortisar!

Bespara mig era "Hej! Hur mår du idag? Kolla gärna min blogg på..."-kommentarer!

Allt annat är välkommet. :)


Ditt namn/alias:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress (visas ej):

Din hemsida/blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0
Jigsaw -