Veckans album vecka 26

Dags för veckans album igen...

Den här veckan går utmärkelsen till trash metal-kungarna Slayers album Seasons in the abyss från 1990. Om det är nåt metalfan som läser det här tänker han/hon säkert att "Varför tar han det albumet istället för Reign in blood!?", men såhär tycker jag: Reign in blood är bra, med två skitbra låtar (Angel of death och Raining blood) medan resten av låtarna bara är helt okej. På Seasons in the abyss finns det också två skitbra låtar (War ensemble och Seasons in the abyss) men till skillnad från ovan nämnda album är resten av låtlistan också bra! Mycket jämnare album enligt mig alltså. :)

Grymt band, grym platta...

Slayer!


SlayerSinA Låtlista:

01 - War ensemble
02 - Blood red
03 - Spirit in black
04 - Expendable youth
05 - Dead skin mask
06 - Hallowed point
07 - Skeletons of society
08 - Temptation
09 - Born of fire
10 - Seasons in the abyss






Kommentera här

Kära fjortisar!

Bespara mig era "Hej! Hur mår du idag? Kolla gärna min blogg på..."-kommentarer!

Allt annat är välkommet. :)


Ditt namn/alias:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress (visas ej):

Din hemsida/blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0
Jigsaw -