Towards dead end

No flickering light at the end of the path
Confront repressions of the past
Fear... Prevail... Insanity... Obey!
Draw back in silence to dwell in anxiety
No matter where I am, I'm alone
My dreams are shattered
into thousand running tears
The tears keep dripping down, down,
deep, down from my veins

I'm walking towards dead end I'm walking all alone
Two steps behind insanity
There's no starlight guiding my way throught this downward death row
Soon will be the time I have to go...

Little by little the end is drawing near
Another night and so little blood to spare

Kill me, hurt me, fuck me, rape me, you won't have me!

Draw back in silence to dwell in anxiety,
No matter where I am, I'm alone. I'm crying outloud
the tears of blood I bleed, so fuck the world,
I'll go now, I don't care. Who cares?

I'm walking towards dead end, and I'm walking all alone
Two steps ago I past insanity
There's no starlight guiding my way out this downward death row
So now is the time I have to go

 Utmanad

Kom på att eMeN utmanade mig för flera veckor sen på det här:

REGLER: Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir "tagna" ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Till slut väljer bloggaren sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit "tagna" och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.

1. Jag har ett ganska stort tålamod med det mesta, men när det gäller saker som har med datorer att göra (t.ex. om nåt inte fungerar som det ska) så har jag inget tålamod alls, jag kan bli riktigt arg och få en lust att slå sönder nåt.

2. Jag är en riktig chipsoman... älskar chips. Om det inte skulle innehålla så förbannat mycket fett (nej, jag vägrar äta "low-fat-chips") skulle jag nog kunna äta en påse om dagen, minst. Godis däremot, kan jag må illa av efter att ha ätit en liten påse.

3. Jag blir alltid (nästan i alla fall) orolig för att jag har glömt låsa dörren när jag gått hemifrån, även fast jag är säker på att jag har låst dörren. Jag behöver inte gå mer än 200 meter innan jag börjar tänka, "Låste jag dörren?". Vet inte hur många gånger jag har gått tillbaka.

4. Jag är väldigt pedantisk med viss ordning, t.ex. att böckerna står "rätt" i hyllan eller att kläderna ligger fint i garderoben. Dammsugning etc. avskyr jag dock.

5. Jag är lite av en expert på att skjuta fram saker. Om jag t.ex. bestämmer mig en dag för att jag måste diska, så kan det dröja två dagar innan jag får det gjort.

6. Jag har världens ormfobi, ryser i hela kroppen om jag t.ex. ser ormar på TV. Behöver faktiskt bara läsa ordet "orm" för att jag ska få rysningar. Vet inte riktigt varför jag fått en sån fobi för just ormar. Är fobier ärftligt? För då vet jag, min mamma har nämligen också värsta ormfobin.

Eftersom typ alla har gjort det här så har jag ingen att utmana, men om nån som läser här inte har gjort det här så ta och gör det då!

 Tisdagstema vecka 13

Tema: Struktur

Denna vecka är temat ett förslag från Charlotte. Temat är struktur. Fram med kameran och tolka.

Cykelst?ll
Var lite osäker på vad ordet struktur betyder först, så jag var tvungen att kolla
upp det i ett lexikon. Här är i alla fall en bild på ett cykelställs struktur. :)


 22 år

Ja, i fredags fyllde jag 22... 22? Jag? Känns helt konstigt. :)
Åkte efter jobbet "hem" till Stenhamra, där väntade en cykel på mig som mamma (och styvpappa?) hade köpt som födelsedagspresent. En gammal 70-tals Crescent. :D
Jag fick också nionde säsongen av Simpsons och Björnbröder 2 på DVD, ett spel (Need For Speed Carbon) till mitt PSP och ett presentkort på IKEA laddat med 200 kronor, som jag använde när jag köpte ett nattduksbord i lördags.

Alla presenter var bra, men cykeln var nog ändå bäst. Som jag har längtat efter en! Nu slipper jag gå när jag ska nånstans, skönt! :)

Vad fint väder det är idag... man kanske skulle gå ut, ta med sig kameran och fota lite? Var rätt länge sen jag publicerade ett inlägg med bara bilder nu.




 Lista #10

Nämn något som gjorde dig glad igår:
Födelsedagspresenterna.

Vad gjorde du kl 8 i morse?
Sov.

Vad gjorde du för 15 minuter sedan?

Satt här vid datorn då också.

Det sista du sa högt?
"Den där mobilen var inte så himla dyr."

Vad har du druckit idag?
Juice, apelsinläsk, Zingo, mjölk.

Vad var det senaste du åt?

Tacos.

Vad var det senaste du köpte?
Lite grejer på IKEA.

Vad är det för färg på din ytterdörr?
Mörkt trä.

Vad är det för väder hos dig just nu?
Mulet, tror jag. Ser inte eftersom det är mörkt. :)

Godaste glass-smaken?
Vad svårt, men blåbär är alltid gott.

Tror du på kärlek vid första ögonkastet?
Nja...

Sover du tungt?
Vet inte riktigt... ibland, tror jag.

Drömmer du mycket?
Drömmer nåt varje natt, men kommer sällan ihåg allt.

Mardrömmar?
Inte så ofta, faktiskt. Jag brukar komma ihåg mardrömmar.

Det första du tänker på en "bra" morgon?

Det brukar ta en stund innan jag börjar tänka på morgonen. :D

Det första du tänker på en "dålig" morgon?
Se ovan.

Vilket ämne var roligast i skolan?
Rörlig bild.

Trivs du med ditt jobb?
Det är helt okej.

Favoritklädsel?
Slitna mjukisbyxor och en stor t-shirt, fast det har jag bara när jag är hemma. :)

Favoritlåt just nu?
Hmm... Calibans It's our burden to bleed kanske.

Vad ser du om du tittar åt höger?
En dörröppning.

Vad gör dig glad just nu?
Glad? Jag vet att jag har två oöppnade påsar chips, haha. :D

Vad ska du göra härnäst?
Ska äta tårta snart. :)

Höger- eller vänsterhänt:
Höger. Men jag håller kniven i vänster när jag äter.

Humör just nu:
Inget speciellt humör...

Favoritgodis:
Saltlakrits är mums.

Kläder just nu:
Slitna mjukisbyxor och en stor t-shirt. :)

Musik just nu:
Ingen alls.

Sommarplaner:
Jobba, förhoppningsvis.

Hur många kuddar sover du med:
Två stycken.

Spelar du nåt instrument:
Nej.

Morgon- eller nattmänniska:
Nattmänniska.

Vem är viktigast för dig:
Jag vet inte.

Bio eller promenad:
Bio.

Är du kittlig:
Väldigt kittlig.

Snarkar du:
De säger det.

Stjärntecken:
Vädur.

Äckligaste insekten:
Alla insekter är väl lite äckliga.

Om du fick välja en superkraft, vad skulle du välja?
Jag skulle helt klart vilja kunna vara osynlig.

Vad vill du jobba som?
I framtiden? Inte en blekaste aning.

Stökigt eller välstädat?
Städat en fredag och stökigt på lördag för då har något roligt hänt förhoppningsvis.

Skulle du nånsin få för dig att hoppa bungy-jump?
Kanske det.

Gillar du att sjunga?
Inte bland folk i alla fall.

Anser du att du är stark?
Hahaha...

...jahaa, skrattet betyder "nej". :)

Vad gör du om du får hicka?
Hickar?

Vad längtar du mest efter just nu?

Sommar.

Listan hittade jag hos Samira.

 Skink- och basilikasås

Idag åt jag spaghetti med skink- och basilikasås till middag. Väldigt gott och lätt att laga (som vanligt). :)

Skink- och basilikasås - 4 portioner

Du behöver...

...200 gram rökt skinka eller kassler
...1 vitlöksklyfta
...2½ matskedar vetemjöl
...5 deciliter mjölk
...1 köttbuljongtärning
...2 teskedar senap
...1 matsked torkad basilika

  • Skär skinkan/kasslern i småbitar och hacka vitlöken.
  • Fräs skinkan/kasslern och vitlök i smör i en gryta/stekpanna.
  • Rör i mjölet och späd med mjölken.
  • Tillsätt buljongtärningen, senap och basilika.
  • Låt såsen koka 3-5 minuter. Smaka av med salt och peppar.
  • Servera med valfri pasta.

SpaghettiSkinks?

 Onsdag

Har inte bloggat så mycket på sista tiden... anledningen är ganska enkel, bloggsuget har varit väldigt lågt kombinerat med att jag inte haft så mycket att blogga om. Så blir det ibland.

Satt och "jämförde" mina två timanställningar häromdagen och upptäckte en lite "rolig" sak, det första jobbet jag fick (hos K2 Gruppen som hyr ut personal till livsmedelsföretag) den 19:e oktober förra året har jag fått jobba fyra gånger (har tvingats tacka nej nån gång också, men ändå). Det andra jobbet (patienttransport på St. Görans sjukhus) som jag fick för snart tre veckor sen har jag fått jobba fem gånger. Jag har alltså fått jobba mer på sjukhuset på två veckor än vad jag har jobbat för K2 på över fyra månader. Hehe. Det är bara att hoppas att jag får fortsätta att jobba en del på sjukhuset. Nästa gång jag får jobba är på fredag, som för övrigt är min födelsedag... så jag får fira min födelsedag med att jobba kväll. :D

Har bestämt mig för att jag ska se (minst) en film om dagen, om jag är hemma, för jag har himla många filmer som jag inte har sett. Så jag började i förrgår med att se Unknown... den var ganska bra, fick lite Saw vibbar i början. Undrar om den/de som gjorde filmen fick idén före eller efter att Saw kom? :P
Igår fortsatte jag med att se Wallander - Mörkret, den var också ganska bra. Rätt hemsk historia...
Får se vad det blir för nåt ikväll, har ju en del att välja bland. :D


Unknown WallanderM?rkret

 Caliban

Nu har jag hittat en sån där låt som kan fastna på repeat hur länge som helst igen... låten heter It's our burden to bleed och bandet som har gjort den heter Caliban. Det är ett tyskt metalcoreband, liknar Killswitch Engage lite (som jag skrev om här), och det är aldrig fel med ett band som liknar KSE! :)

Jag upptäckte igår att Caliban faktiskt spelar i Stockholm på torsdag och jag funderade först på att köpa biljett men kom sen på att jag inte riktigt har råd med det. :(

In our world, fire burns bright
Take care, or you get hurt
Flames kiss you good night
Ashes is whats left behind
Your dead, in my head
In our world you cry

We've gone too far now,
We fell too deep-
It`s our burden to bleed
We've gone too far now,
We fell too deep-
It`s our burden to bleed


Caliban
Läs mer om Caliban på Wikipedia.

 Stressad

Igår hade jag min första "riktiga" jobbdag, gick ju tillsammans med nån i tre dagar (förutom efter lunch i tisdags) först. Allt gick i stort sett utan problem... fram till fyratiden.

Fram till halv fyra på dagarna har alla som jobbar med patienttransport en sökare med sig hela tiden. När nån på en avdelning t.ex. vill ha en transport för en patient som ska till röntgen, ringer de till "Kundtjänst", där sitter det en person som tar emot alla beställningar och sen skickar ut de olika jobben till sökarna som vi har.

När klockan sen blir halv fyra går man till "Kundtjänst" och lämnar in sin sökare och får en mobil istället. Två av "bärarna", som vi kallas, får också en annan, mindre, sökare (beror på vilket skift man jobbar). När de olika avdelningarna vill beställa en transport efter halv fyra ringer de till nån av de två sökarna istället, sen ringer den som blir sökt upp avdelningen och tar emot beställningen.

Igår jobbade jag mellan 10.45-19.15, det innebär att man ska ha en av de små sökarna efter halv fyra. Jisses, jag har nog aldrig varit så stressad/förvirrad som jag var den första halvtimmen. Jag fick säkert 10 sökningar på bara ett par minuter. Då ska man alltså komma ihåg alla som sökt en, ringa upp dem och ta beställningen och sen försöka dela ut jobben till de "bärarna" som inte har en sökare, samtidigt som man själv kör nån patient. Fyf..n, jag blev helt svettig av allt som man skulle försöka få ihop... och jag är en sån som sällan blir stressad, då kan ni kanske tänka er hur det är att göra det där första gången. :)

Som tur var lugnade det ner sig rejält efter en stund så jag kunde slappna av lite. Men nu är jag i alla fall förberedd på hur det kan bli... ska nämligen jobba samma skift på måndag, haha.


Stress

 Crocs

Efter de två sista inskolningsdagarna (igår och i måndags) på St. Görans har jag haft så ont i fötterna att jag knappt kunnat gå ordentligt, så idag gick jag iväg och köpte ett par ordentliga sandaler som förhoppningsvis gör så att jag inte får så ont i fötterna av allt gående. Jag har haft på mig de nu i ett par timmar och de är väldigt sköna och de kommer antagligen bli ännu mer bekväma efter att man använt dem ett tag, eftersom de formas efter fötterna. Sen kommer man inte bli så himla varm om fötterna heller, bara för att det är lufthål på ovandelen/vid tårna. Dessutom väger de bara 150 gram, nästan ingenting alltså. :)

De var inte så farligt dyra, 499 kronor fick jag ge för dem. Märket heter Crocs, därav rubriken. ;)



Ringde förresten om min mapp (som jag skrev om här) som jag glömde på tåget förra veckan, de hade tydligen hittat den så jag får åka till Västerås och hämta den där. Tänkte från början åka idag, men tar det nästa vecka istället... orkade inte idag. :P
Det var riktigt skönt att höra att de hittat den!

 Idioter!

Jaha, nu är den här hockeysäsongen slut för oss Djurgårdare... men det är inte förlusten som jag tänker på mest just nu. Utan det är på de så kallade "supportrarna" som bara är intresserade av att slåss och förstöra för oss andra som älskar sporten ishockey. Ni kan ju läsa t.ex. här om de riktiga fansens bedrifter i Linköping. Alltså, så länge de håller sig utanför och långt ifrån arenan och slåss med varandra så skiter jag fullständigt i dem. Men när de kommer in i arenorna och skrämmer slag på barnfamiljer och etc. så ja... ni förstår nog vad jag menar.
När t.ex. min 12-åriga bror (han såg matchen med mamma och sin pappa) är på sin första bortamatch (som han så länge längtat efter) och sitter och koncentrerar sig mer på rötäggen som stökar, och blir lite rädd, än på själva matchen blir jag ARG!
Snälla, kan de inte bara hålla sig långt borta från alla arenor, det är ingen som vill ha dem där... förutom de själva.

 Trötta fötter

Idag hade jag min första "inskolningsdag" (av tre) på St. Görans sjukhus... fick gå tillsammans med en annan som jobbat där ett tag för att lära mig hur man hittar till olika avdelningar o.s.v.. Och jäklar vad mycket gångar, trappor, och hissar det var, jag kände mig helt vilsen ungefär första halvan av dagen. Kändes som värsta labyrinten. :D
Men sen andra halvan av dagen började det bli lite bättre, jag började kunna några vägar i alla fall, det är tur att jag har två dagar till på mig att lära mig allt bättre. :)
Känns för övrigt som att jag gått ungefär tre mil (ja, nästan i alla fall) sammanlagt idag, fötterna är helt slutkörda. Skulle vara skönt med ett fotbad (inga kommentarer på det nu, Tasty). Jag måste köpa ett par "riktiga" skor om jag får jobba där ofta sen.

När jag skulle hem sen hann jag precis till tåget från Stockholms central, bara för att jag var så smart och valde fel tunnelbanelinje in till centralen. Det finns två att välja på, på den ena linjen är det bara en station mellan Fridhemsplan (som jag åkte ifrån) och T-Centralen och den andra är det... ja, några fler, och jag tog så klart den andra. Fick springa som en tok bland allt folk på centralen och sen var jag helt slut typ halva tågresan (tar cirka 45 minuter) till Enköping. Slutsats: Jag borde motionera lite (mycket) mer. Haha.

På vägen hem från Enköpings station köpte jag mig en kebabtallrik med hem för, jag menar... trött som f..n och vrålhungrig, vem orkar laga mat då? Inte jag i alla fall. :D

Kebabtallrik
Inte ofta man får mer kebab än strips/ris. :)

 St. Görans

Ja, idag var jag på St. Görans sjukhus (okej, inte på själva sjukhuset utan en byggnad 100 meter därifrån, men skitsamma) och pratade om en eventuell timanställning. Serivcegruppen (som de heter) gör lite olika saker på sjukhuset, men det jag skulle få göra mest var patient- och varutransporter... verkar vara ett helt okej jobb. Det kändes ganska bra efter samtalet och det verkade som att jag hade en fördel med att inte ha nån annan syssla (många av deras timanställda pluggar) eftersom de också behöver ta in vikarier på dagtid.

Nu ringde en av killarna jag pratade med för nån timme sen och frågade "...om jag kunde komma och "provjobba" imorgon mellan 10.00 - 18.30"... "Ja, självklart kan jag det", sa jag. Så imorgon ska jag dit och jobba. Man kan ju hoppas att det blir flera gånger sen. :)

Sen när jag kom hem så upptäckte jag att jag hade glömt min svarta mapp, som jag hade med mig, nånstans, tänkte att det måste ha varit på tåget hem så jag ringde till SJ och frågade om de hade hittat nåt... de hade de inte, men hon som jag pratade med sa att jag skulle ringa tillbaka imorgon för de som städar tågen kanske hade hittat den. Jag hoppas verkligen det, för i mappen låg mitt tjänstgöringsbetyg från Posten och det var till och med originalet (så klart!) och inte en kopia som jag brukar ha med mig. Det är rätt bra att ha ett sånt inför framtida anställningsintervjuer, vad ska jag göra om de inte har hittat den? F..n...!

StGörans
Ny arbetsplats?


 Snö och vindruvor

Gran

Stängsel

Vindruvor

RSS 2.0