Roadrunner United

År 2005 när skivbolaget Roadrunner Records fyllde 25 år samlade de ihop ett gäng musiker från band som var eller hade varit i deras stall. Projektet hade fyra "lagkaptener": Joey Jordison (Slipknot, Murderdolls, Ministry), Matt Heafy (Trivium), Dino Cazares (Asesino, ex-Brujeria, ex-Fear Factory) och Robert Flynn (Machine Head, ex-Vio-lence). De ledde 57 musiker från 45 olika band.

När jag hittade informationen om det här projektet tänkte jag direkt, "Det där albumet måste jag ha"! Jag menar, det är ju världens dream team! Och jag blev inte direkt besviken när jag idag lyssnade igenom det 18 spår långa albumet. En del låtar var helt otroligt bra... och hela albumet får toppbetyg av mig!

Så, om man gillar lite hårdare/tyngre musik ska man definitivt lyssna på Roadrunner Uniteds The all-star sessions!

RoadrunnerUnited

 Shopping

Var och shoppade lite med J. i torsdags... det här kom jag hem med:


(Klicka för större bild)


Jag köpte ett par jeans också, men jag orkade inte fixa bild på dem. De såg ändå rätt "vanliga" ut. :)

 Pepe

Har ätit GBs nya Pepe-glass ett par gånger nu och jag måste säga att den är riktigt god. Men ska jag vara ärlig så är jag 99% säker på att den skulle vara ännu godare om det var finsk vaniljglass i den. ;)
Första gången som jag åt den upptäckte jag till min förtjusning att de små lakritsbitarna i glassen är mjuka... jag tror nämligen inte att jag skulle tycka lika mycket om glassen om de var hårda, oftast är ju såna bitar (inte bara lakrits) ganska hårda i glassar.

Så, om du gillar glass i allmänhet och laktrits i synnerhet ska du definitivt testa den här, om du inte har gjort det!
Pepe

 Fyra svartvita och en färg

Kyrkport

N?n v?xt

Rulltrappa

Ekpgs station

Trapp

Solnedg?ngEkpgsStation

 Tisdagstema vecka 19

Tema: Vänner

Den här veckan tänkte jag att vi skulle ge oss på temat vänner. Så sätt fart och fota vänner, goda eller kanske inte fullt så goda, alla slags vänner.

iPod
Här är min bästa vän om jag sitter på bussen, tåget eller en lång bilfärd. ;)

 Tisdagstema vecka 18

Tema: Smaker

Veckans tema är ett förslag från Snigel. Den här veckan ska vi fotografera smaker. Ha så kul!

Chips
Här har ni en av mina favoritsmaker, nämligen smaken av chips.
I det här fallet Estrellas Hot Sweet Chili. Mycket gott!
:)

RSS 2.0