Första gången på Arenan

Fyra dagar efter The Eastpak Antidote Tour var det dags för konsert igen. Den här gången var det på Arenan i Fryshuset, med norska Dimmu Borgir som huvudband. De svenska banden Engel och Amon Amarth agerade förband.
Det var som sagt första gången för mig i Arenan och jag måste säga att det också var den fulaste lokalen hittils (bild finns längre ner). Det är tur att man kan bygga upp scenen lite, för annars skulle det vara helt värdelöst.

Engel hade jag inte hört i stort sett alls innan den här spelningen. De får godkänt, helt okej som förband. Ska lyssna in mig lite på deras album.

Amon Amarth har jag dock lyssnat mycket på och gillar deras viking metal. Men jag tyckte inte att de var så jättebra live faktiskt. Det var nog inte den bästa spelningen som de gjort.

Om jag var lite besviken på Amon Amarth så var jag ännu mer besviken på Dimmu Borgir. Jag hade ganska stora förväntningar och väntade mig definitivt mer än vad jag fick se. Vet inte riktigt hur jag ska förklara... vissa låtar gjorde de ganska bra, men om man ser till helheten så gjorde de det inte bra. De gick av scenen tre gånger, jag fattade ingenting. Orkade de inte annars eller?

Tog såklart bilder också, men inte alls lika många som på konserten innan den här, på grund av olika anledningar. Här har ni:

Arenan



Engel



Amon Amarth




Dimmu Borgir







Kommentera här

Kära fjortisar!

Bespara mig era "Hej! Hur mår du idag? Kolla gärna min blogg på..."-kommentarer!

Allt annat är välkommet. :)


Ditt namn/alias:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress (visas ej):

Din hemsida/blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0
Jigsaw -