Veckans album vecka 40

Den här veckan blir det ett album av en av 70-talets bästa rockband, Thin Lizzy. Albumet heter Jailbreak, är från 1976 och innehåller guldkorn som Jailbreak, The boys are back in town och Cowboy song. Jag vet inte hur många gånger jag har lyssnat på det här albumet nu, men jag har inte tröttnat på det ett dugg. Älskar den "softa" musiken och Phil Lynotts stämma. Gillar man rock ska man ha hört nåt av Thin Lizzy, exempelvis det här albumet.


THJailbreakLåtlista:

01 - Jailbreak
02 - Angel from the coast
03 - Running back
04 - Romeo and the lonely girl
05 - Warriors
06 - The boys are back in town
07 - Fight or fall
08 - Cowboy song
09 - Emerald









Kommentera här

Kära fjortisar!

Bespara mig era "Hej! Hur mår du idag? Kolla gärna min blogg på..."-kommentarer!

Allt annat är välkommet. :)


Ditt namn/alias:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress (visas ej):

Din hemsida/blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0
Jigsaw -