Veckans album vecka 37

Den här veckan blir det ett album från det gyllene 70-talet, närmare bestämt Dire Straits självbetitlade debutalbum. Inledningsspåret Down to the waterline är en av de skönaste inledningslåtarna jag vet... ja, hela albumet är riktigt skön rock.  Det är också mitt favorit "cykla-till-bussen-tidigt-på-morgonen"-album. Skönare och mer avslappnande rock får man leta länge efter. Det behövs inte sägas mer om det här albumet. Riktigt bra!

DireStraitsLåtlista

01 - Down to the waterline
02 - Water of love
03 - Setting me up
04 - Six blade knife
05 - Southbound again
06 - Sultans of swing
07 - In the gallery
08 - Wild west end
09 - Lions









Postat av: Samira - Tråkbloggen

Dire Straits är barndomsminne för mig :D


| http://samira.webblogg.se |
| 2007-09-12 - 22:59:55 |

Postat av: Tazty

GULD!


| 2007-09-13 - 08:53:37 |

Kommentera här

Kära fjortisar!

Bespara mig era "Hej! Hur mår du idag? Kolla gärna min blogg på..."-kommentarer!

Allt annat är välkommet. :)


Ditt namn/alias:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress (visas ej):

Din hemsida/blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0
Jigsaw -