"It's never... it's never too loud!"

I tisdags kväll var jag på Tyrol (Gröna Lund). Varför? Jo, för att kanadensarna Danko Jones bjöd på rockmusik. När jag läste nyheten om att de skulle komma till Sverige och Stockholm tänkte jag, "Ja! De ska jag se.". På senare tid har jag nämligen börjat gilla deras musik mer och mer. Jag har också läst att de ska vara bra live, så jag hade stora förväntningar inför kvällen.

De hade med sig två förband. Det första var ett band från Malmö, som heter Omar. De var helt okej, man fick väl ingen Wow-känsla, men de fungerade bra som uppvärmare. Det andra bandet var också ett kanadensiskt band, Die Mannequin heter de. Ska jag vara ärlig så spelar inte de en sorts musik helt i min smak, men jag var inte uttråkad under deras spelning. Mest för att tjejen i bandet var helt galen. Hon sprang runt i lokalen som en tok, stod bland annat mitt i publiken och spelade (bild finns nedan). Det var rätt kul att se.

Efter två förband och två timmar var det så äntligen dags för huvudattraktionen, Danko Jones! Levde de upp till mina förväntningar? Ja, med råge! De var rent ut sagt j..vligt bra, med frontmannen Danko Jones (ja, samma som bandnamnet) i spetsen. Innan den här spelningen var Adam Dutkiewicz i Killswitch Engage den skönaste musikern jag hade sett live, jag tycker fortfarande att han är skön på scen, men Danko Jones är nog snäppet vassare. Han är verkligen en showman, lever sig in i musiken och ger hundra procent. Mellansnacken var det inte hellt nåt fel på. Haha. Jag var verkligen nöjd efter deras spelning. Det var definitivt topp fem av alla band jag sett.
Fick också tag i Dankos setlist, inte han som gav mig den, men ändå. Kul grej att spara.

Omar



Die Mannequin



Danko Jones








Postat av: Designa din blogg - För dig som vill ha hjälp med bloggdesignen

Tjenare där!
Det var en bra fråga det...
Jag skulle rent spontant gissa att bilden som visas när man klickar, kommer att visas i den storlek som du har valt att ladda upp den i..
Dvs om du laddar upp en bild och väljer att den ska vara 600px, så visas den i storleken 600px när du klickar på tumnageln med...

Men jag vet inte säkert...


| http://www.designadinblogg.se |
| 2008-04-10 - 15:27:09 |

Postat av: Punkie - Med Skräckblandad Förtjusning

Danko Jones is the shit! Grymma! :D


| http://extremepunkie.blogg.se |
| 2008-04-10 - 19:02:09 |

Postat av: Josefin

åh, danko jones. goodie :D


| http://joschie.blogg.se |
| 2008-04-10 - 22:16:55 |

Kommentera här

Kära fjortisar!

Bespara mig era "Hej! Hur mår du idag? Kolla gärna min blogg på..."-kommentarer!

Allt annat är välkommet. :)


Ditt namn/alias:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress (visas ej):

Din hemsida/blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0
Jigsaw -