Blandade betyg

In Bruges

Filminfo: De två lönnmördarna Ray och Ken beordras av sin chef Harry att lämna London. Han skickar dem till Brügge efter ett misslyckat uppdrag där Ray råkat mörda en liten pojke. Ken passar på att njuta av staden i avvaktan på att det hela skall lugna ned sig hemma. Ray däremot, tycker att Brügge är världens tråkigaste stad och gör sitt bästa för att saker och ting ska ske. Men vad dem inte förstår är att Harry har helt andra planer än semester för dem och deras vänskap sätts snart på hårt prov.

Kommentar: Gillade verkligen den här filmen. En bra story... dramathriller med en liten dos humor. Bra insatser av huvudrollsinnehavarna. Gillade slutet också. Rekommenderas!








Waz

Filminfo: Den hårde snuten Eddie Argo och hans nya partner Helen får ett mystiskt fall på halsen. En mördare har elektricifierat sina offer och ristat in WAZ i deras hud...

Kommentar: Rätt brutal film med den oftast lika duktiga Stellan Skarsgård som polis. Var väl inget mästerverk, men det finns betydligt sämre filmer i genren, så den får godkänt.











Smokin' Aces

Filminfo: Buddy "Aces" Israel är en slemmig korthaj och före detta medlem i Cosa Nostra. Mot löfte att få vittnesbeskydd bestämmer sig Aces för att vittna mot sin förre chef, gangsterbossen Primo Sparazzi. Detta resulterar i att Sparrazzi utfärdar en belöning för Aces hjärta, något som snabbt sprider sig i den undre världen.

Kommentar: Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om den här filmen. Den innehåller ju en del coola actionscener och helt okej skådespelarinsatser (speciellt Matthew Fox, haha, så skön), men jag tycker att den var lite rörig emellanåt. Nej, jag blev nog lite besviken.









Edison

Filminfo: Polisens nya F.R.A.T.-enhet har gjort en rejäl upprensning på gatorna. Men rykten talar om maktmissbruk, korruption och knarkhandel. Det är dessa rykten journalisten Josh Pollack bestämmer sig för att undersöka.

Kommentar: Den här filmen köpte jag i princip bara för att Kevin Spacey är med i den. Och den var... inte särskilt bra. Man har sett liknande storys tidigare.












Big Stan

Filminfo: Stan är en liten man som tjänat storkovan på att blåsa folk som fastighetsmäklare. Han har makt, pengar och en vacker fru. Men vad betyder det om man en dag hamnar i finkan? Ingenting, ty bakom gallerna vinner den starkaste och den svage plockar upp tvålen. Stan har med andra ord sex månader på sig att bli en slagskämpe á lá Bruce Lee. ”The Master” är den som kan hjälpa honom men hans vägar är minst sagt smärtsamma!

Kommentar: Ja-a... vad ska jag säga, en typisk Rob Schneider film. Bjuder på en del skratt men långt ifrån ett mästerverk. Nej, det finns mycket bättre komedier.












Postat av: Allie

In Bruges lät bra, ska jag nog kolla in. =)


| http://whirlygirl.blogg.se/ |
| 2008-08-30 - 15:24:57 |

Postat av: Sandra Karlsson

Tycker om det du skrivit! Underhållande att se lite bra grejer och inte bara det vanliga grejerna som man kan läsa om hela tiden. ;)


| http://royalorchidholidays.se |
| 2010-09-28 - 11:52:17 |

Kommentera här

Kära fjortisar!

Bespara mig era "Hej! Hur mår du idag? Kolla gärna min blogg på..."-kommentarer!

Allt annat är välkommet. :)


Ditt namn/alias:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress (visas ej):

Din hemsida/blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0
Jigsaw -