Close-Up vs. Sweden Rock

Det finns två "stora" (om jag inte har missat nån helt) musiktidningar för de som gillar den lite tyngre sortens musik (som jag gör), Close-Up Magazine och Sweden Rock Magazine. Jag har en tills vidare prenumeration (autogiro är metal!) på Close-Up, men har många gånger tänkt, "Om man skulle köpa en Sweden Rock idag?". Det har jag gjort också ett par gånger, men jag vet inte vad det är... alltid när jag har läst i Sweden Rock så har jag till slut tänkt, "Näe, jag orkar inte läsa i den här mer". Close-Up känns så mycket bättre på nåt sätt. Visst, det finns nog en del bra artiklar i Sweden Rock också, men det handlar inte om det... Close-Up känns bättre bara. :)
Det kanske beror på att jag har läst den så mycket mer?

CUvsSR


Postat av: Punkie - Med Skräckblandad Förtjusning

CloseUp och autogiro är sjukt mycket metal! Om Ayreon i senaste numret! Och Tim Burton... :D


| http://extremepunkie.blogg.se |
| 2008-02-12 - 20:26:52 |

Postat av: Christer

Jag håller med dig. Jag prenumererar på båda, men läser mest Close-Up. I mitt fall kan det till viss del bero på att jag börjar med Close-Up, och SRM blir lite upprepning, men Close-Up drar ju också mer åt det punkiga och lite hårdare hållet, vilket passar mig, medan SRM slirar iväg åt AOR hållet...


| http://christermagister.blogg.se/ |
| 2008-02-26 - 16:06:02 |

Kommentera här

Kära fjortisar!

Bespara mig era "Hej! Hur mår du idag? Kolla gärna min blogg på..."-kommentarer!

Allt annat är välkommet. :)


Ditt namn/alias:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress (visas ej):

Din hemsida/blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0
Jigsaw -