Megadeth

I förrgår var det konsertdags igen. Banden som klev upp på scen var huvudbandet Megadeth och de två förbanden Evile och Avatar.

Kvällens första besvikelse blev ett faktum då plötsligt Evile intog scenen, som första band! Jag hade hoppats på att de skulle vara 2:a i ordningen. Men, men... jag fick i alla se de live. Dagarna innan såg jag nästan mest fram emot dem, för jag hade hört några låtar och det lät riktigt bra i mina öron. De gjorde mig inte direkt besviken heller, men jag tror att de kan bli mycket bättre med åren, när de får lite mer rutin.
Jag tror att det var deras första spelning i Sverige och jag hoppas verkligen att det blir många fler!

Eftersom Evile påbörjade kvällens konsert, så var det alltså Avatars tur sen, efter en stunds väntan. De har jag sett en gång live redan... och jag tycker nog inte att de är jättebra, men de är okej. Det finns sämre band.

Kvällens huvudband var som sagt Megadeth. De hade jag också sett fram emot att få se, finns några riktigt bra Megadeth-album. Såhär i efterhand kan jag inte riktigt bestämma mig om jag tyckte att de var bra eller inte. Musiken var riktigt bra, men Dave Mustaines sång... den var... inte bra, enligt mig. Visst, han börjar bli till åren (46 idag) och han har missbrukat alkohol och droger, som säkert har slitit på rösten. Men jag trodde ändå att han skulle kunna leverera bättre än så.
Efter att de hade spelat några låtar stod jag och velade om en hemgång. Tankarna växlade mellan, "Nej, nu går jag..." och "En till låt, det kanske blir bättre...". Men efter 25-30 minuter tröttnade jag och gick. Jag var ganska trött, så det kan ha påverkat beslutet också, men det är väl aldrig ett bra betyg om man går innan spelningen är slut?
Nej, kvällens höjdpunkt för mig var Evile, de kan bli grymt bra!

Bilder:

Evile





Avatar



Megadeth






Kommentera här

Kära fjortisar!

Bespara mig era "Hej! Hur mår du idag? Kolla gärna min blogg på..."-kommentarer!

Allt annat är välkommet. :)


Ditt namn/alias:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress (visas ej):

Din hemsida/blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0
Jigsaw -