Trött som en... isbjörn?

Nu har man äntligen varit hemma ett tag. Det har varit en lång arbetsdag idag. Inte för att den var så extremt jobbig, utan för att jag är så fruktansvärt trött idag. Anledningen till det är att jag var på konsert (mer om det senare) igår och kom hem sent, klockan var runt tolv när jag klev in genom dörren. Fem timmar senare var jag tvungen att stiga upp, eftersom att jag började jobba klockan sju. Det var ganska tungt, kan jag tala om för er...
Fem timmar sömn är inte tillräckligt för mig, jag behöver minst 6-7 timmar för att "överleva".

Igår när jag var på väg hem kände jag hur ångesten över att gå upp så tidigt kom krypande. Det var som i en film, då det sitter en djävul på ena axeln och en ängel på den andra:

Djävul-Kim: Det blir nog en sjukanmälan imorgon, feber fungerar alltid.
Ängel-Kim: Nej, det behövs inte. Du slutar ju tidigt imorn, det orkar du!
Djävul-Kim: Tidigt? Och? Arbetspasset är ändå lika långt!
Ängel-Kim: Ja, men sen är du ledig tre dagar. Klart att du orkar ta dig igenom dagen!
Djävul-Kim: Du kommer att vara så trött, du kommer nästan inte kunna hålla dig vaken!
Ängel-Kim: Jodå, vaken håller man sig alltid på jobbet.

Ungefär sådär höll jag på... till slut vann ju "den gode". Jag steg upp snabbt imorse när klockradion
gick igång.
Nu gäller det att hålla sig vaken tillräckligt länge så man inte vaknar mitt i natten och är hur pigg som helst. Men det ska inte vara några problem!

Nån annan som varit trött idag?

TröttIsbjörn



Postat av: wivvi

Tur att den goda vann!!
Kram W


| http://wivecasblogg.blogg.se |
| 2008-02-07 - 18:23:55 |

Postat av: Julia

Haha eller hur? 6-7 timmar? För mig är 9 timmar optimalt för att hålla mig pigg, så ja, jag lider också av isbjörnssyndromet.


| http://juliaelhag.blogg.se |
| 2008-02-07 - 18:50:13 |

Postat av: Allie

Tur den gode vann, annars hade man nog lätt kännt lite ångest över att man inte gick iväg.


| http://whirlygirl.blogg.se |
| 2008-02-08 - 14:42:04 |

Kommentera här

Kära fjortisar!

Bespara mig era "Hej! Hur mår du idag? Kolla gärna min blogg på..."-kommentarer!

Allt annat är välkommet. :)


Ditt namn/alias:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress (visas ej):

Din hemsida/blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0
Jigsaw -