Glömska och kyla

Imorse när jag hade vaknat och skulle börja fixa frukosten så var det nån som ringde. "Vem ringer nu?", tänkte jag. Min brorsa svarade och sen skrek han att det är till mig. Det var min styvpappa som ringde:

- Saknar du nåt?
- Eeh...
- Ditt busskort?
- Eeh... jaa, just det... hmm.


Då hade jag glömt mitt visitkortsetui (heter det väl?) i bilen igår när jag kom hem från bandyn. När jag åkte igår och la den där i facket på dörren så tänkte jag, "Glöm inte den här sen när du kommer hem!". Det är väl klart att jag gjorde det. Som tur var hade min andra bror en bussremsa som jag kunde låna, så jag kom till jobbet ändå.
Sen när jag skulle gå till bussen höll jag på att glömma min matlåda. Alltså, mitt närminne börjar redan svikta. Hur ska det bli om 30 år?

När jag till slut kom ut så möttes jag av värsta kylan. Fyf..n vad det var kallt! Och på vägen till busshållplatsen så är större delen väldigt öppen, inga träd eller så. Så om det blåser, som det så klart gjorde, så känns det som att det är minst 10 grader mindre (det heter mindre när det är minus) än vad det är. Brr!

Skulle det räcka med glömska och kyla den här morgonen? Nej, nej...
Vilka irritationsobjekt det kan finnas på bussar. Jisses! Jag försökte sova lite eftersom att jag var rätt trött, men det var inte det lättaste när man hade en smaskande tuggummituggare bakom sig och en gubbj..vel som harklade sig högt varannan minut! Vad irriterad jag var. Ja, ja... jag kunde ha bytt plats, men det orkade jag inte.
Inte världens bästa start på dagen det där...

◊◊◊

Skrev igår om att jag kanske skulle få ett vikariat på jobbet. Och idag fick jag veta att jag får det. Så nu är jag fast på sjukhuset fram till den 10:e juni.
Jag funderar på att slå på stort och köpa en TV, ny DVD och en hemmabio...

◊◊◊

Efter en liten svacka är jag på ganska bra humör nu. Jag antar att det var den där jul- och nyårshysterin som var en anledning till "depressionen". Har börjat tröttna lite nu... speciellt nyåret.
Ibland undrar man var man får energin från. Idag t.ex. gick arbetsdagen jättesnabbt, det är verkligen inte ofta det händer.

◊◊◊

Imorgon är det dagen som jag har längtat mer på än vad ett litet barn gör innnan julafton. Det är Djurgården - Luleå i hockey. Supporterklubben Järnkaminerna har storsatsat och det kommer att bli en 2700 man stor klack. Det är ungefär en tredjedel av hela arenan. Det kommer att bli helt sanslöst. Taket kommer att lyfta. Hoppas grabbarna på isen fixar tre poäng också. Då kan inte min lördag bli mycket bättre.

◊◊◊

Jag skulle skriva om nåt mer... men nu kan jag inte komma ihåg vad det var. Förbannade minne.

Nej, nu blir det sängen. God natt!


Postat av: Punkie

Fasen vad kul att du får jobba ett halvår till! :D
Det där med muppar på bussar känner man ju till, men det nästan vidrigaste är ju när man hamnar vid en sån harkelgubbe på ett café :D Nääähästy! :D


| http://extremepunkie.blogg.se |
| 2008-01-05 - 19:39:14 |

Postat av: Samira - Tråkbloggen

Glöm inte att du ska hälsa på oss snart nån gång.. VI SAKNAR DIG!


| http://samira.nu |
| 2008-01-06 - 13:25:30 |

Kommentera här

Kära fjortisar!

Bespara mig era "Hej! Hur mår du idag? Kolla gärna min blogg på..."-kommentarer!

Allt annat är välkommet. :)


Ditt namn/alias:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress (visas ej):

Din hemsida/blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0
Jigsaw -