Motörhead

Den 9:e december var jag på Hovet och såg Motörhead för första gången. Tänkte att man måste göra det innan Lemmy (Kilmister, sångare/basist) kastar in handduken. Man vet aldrig när det sker, han är ju 62 (!) nu. :)
Danskarna i D-A-D var förband. Hade inte hört dem alls innan och det var helt okej rock/hårdrock. Passade bra som uppvärmare åt Motörhead.

Lemmy, Phil (Campbell, gitarrist) och Mikkey (Dee, trummis) gjorde mig inte direkt besviken. De är väl skapligt rutinerade nu så de kan väl göra ett gigg i sömnen. :D
Riktigt snygg scenshow med enorma ljusriggar och feta eldkastare. I början när jag stod nästan längst fram vid scenen så kände man hettan från eldkloten som fyrades av... och jag stod kanske 15 meter ifrån dem. Tänk hur varmt det måste ha varit för dem på scenen, speciellt för trummisen som var bara några meter ifrån.

Tyvärr kunde jag inte ta så mycket bilder. När jag stod på ståplats så var det ett sånt fruktansvärt tryck, så jag hade ingen chans att ta upp kameran. Sen när jag hade gått upp på läktaren så tog jag inte så många, alla blev ju ändå nästan likadana. Men här är några i alla fall:

D-A-D




Motörhead





Kommentera här

Kära fjortisar!

Bespara mig era "Hej! Hur mår du idag? Kolla gärna min blogg på..."-kommentarer!

Allt annat är välkommet. :)


Ditt namn/alias:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress (visas ej):

Din hemsida/blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0
Jigsaw -