Skit

Vad irriterad jag blir på mig själv när jag sover för länge. Idag var klockan efter ett när jag gick upp, det hade jag inte planerat. Och varför gick och la mig vid nästan två!? Jag gick ju upp kvart över fem igår morse.
Alltid när jag sover så länge så blir jag konstig i huvudet och 9 gånger av 10 får jag också huvudvärk., som jag har nu. Jag måste bli bättre på att orka dra mig upp ur sängen när jag är ledig, och inte tänka, "Bara en liten stund till...". Vips, så har det gått två timmar.

◊◊◊

Varför envisas jag så ofta med att hålla mig när jag behöver gå på toaletten? Man ska ju gå så fort som möjligt, annars blir man så hård i magen, det borde jag ha lärt mig vid det här laget. Ibland väntar jag så länge så att jag glömmer bort det. Idag kändes det bokstavligen talat som att jag skulle spricka, värsta jag varit med om...

◊◊◊

Ska man verkligen skriva sånt där på en blogg? Vill folk veta sånt? Nåja... nu har jag skrivit det, så då får det vara kvar.

◊◊◊

I lördags började jag läsa Henning Mankells Villospår. Det är en av Wallander-böckerna. Jag har för övrigt alla och Villospår är väl den femte i ordningen som jag läser nu. Det är en sån där bok som man inte kan sluta läsa, det kände jag nästan direkt efter att jag hade börjat. Har läst ungefär 100 sidor nu, återkommer med betyg när jag har läst ut den.

◊◊◊

Nu ska jag nog börja laga mat, järpar med potatis och gräddsås. Helt okej vardagsmat.
Jag brukar få göra mat när jag är ledig på vardagar. Med all rätt, antar jag...

Ikväll tänkte jag spela innebandy. Jag brukar vara helt slut efter varje gång, men det är skönt att ta ut sig lite ibland. Det borde jag göra oftare. Funderar faktiskt på att börja träna på nåt gym, får se hur det går med de planerna.

På återseende...


Postat av: Niklas

Jag läste alla Wallanderböckerna för några år sedan och Villospår är den allra bästa. De flesta är bra men det finns ett par som jag tycker är riktigt sega. Sämst är nog "Hundarna i Riga".


| http://sjokan.blogg.se |
| 2008-01-03 - 19:15:03 |

Postat av: Niklas

Jag läste alla Wallanderböckerna för några år sedan och Villospår är den allra bästa. De flesta är bra men det finns ett par som jag tycker är riktigt sega. Sämst är nog "Hundarna i Riga".


| http://sjokan.blogg.se |
| 2008-01-03 - 19:15:37 |

Postat av: Niklas

Men vafan, två inlägg? Då skriver jag väl ett tredje också:

"ÅHHH L-I-F
Nu sjunger norra stå
ÅHHH L-I-F
För skölden vit och blå
ÅHHH L-I-F
Vi sviker aldrig er
För nu ska Leksands IF hem
OCH MORA DEM SKA NER!"


| http://sjokan.blogg.se |
| 2008-01-03 - 19:17:42 |

Kommentera här

Kära fjortisar!

Bespara mig era "Hej! Hur mår du idag? Kolla gärna min blogg på..."-kommentarer!

Allt annat är välkommet. :)


Ditt namn/alias:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress (visas ej):

Din hemsida/blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0
Jigsaw -