Tatuering

Det här är ett tag sen nu... men jag har inte orkat skriva om det förrän nu, typ...

Den 14:e november tog Fredde på A'N'T min tatueringsoskuld... äntligen, kan man väl säga. Har velat göra det här i säkert fem år, minst, och nu blev det gjort! Yey.

När jag kom till studion vid sextiden så fick jag veta att han hade blivit lite försenad och att jag fick vänta lite...
...ungefär två timmar senare var han klar med kunden innan mig. Hehe, tur att man har bra tålamod.

Min tatuering är unik, det finns alltså ingen som har en exakt likadan. Han ritade först, utan nån mall eller nåt, en döskalle ungefär så som jag hade sagt att jag ville ha den. Sen fick jag se på hur det såg ut. Då hade han ritat en stor krona på den också, hehe... den tyckte jag inte om, men för att inte dissa honom för hårt sa jag, "Den kan du hoppa över...". :D
Efter det ritade han lite till, sen fick jag se igen och då såg det mycket bättre ut, så det var bara att sätta igång med nålarna!

När han började tatuera tänkte jag först, "Jaha... känns det inte mer än såhär?". Det var mest en sån där "irriterande" smärta. Men det skulle bli värre...
Efter 30-60 minuter började det kännas lite mer, men det var fortfarande ingen outhärdlig smärta. Men! När vi började närma oss två timmar började det kännas, och de sista 15 minuterna ville jag bara att han skulle vara klar. Jisses, vad öm jag var då. Det var skönt när han äntligen var klar sen.

Här är två bilder. Den första är dagen efter och den andra är tagen då den hade läkt helt.



Den är dock inte helt klar ännu. Jag har en tid den 12:e den här månaden. Då ska han snygga till den lite, detaljer och så...
Men jag är redan riktigt nöjd med den, och den blir ju knappast sämre efter "putsningen". Jag lär besöka Fredde flera gånger. :)


Postat av: Allie

Shit va cool den blev. =)
Inte nog med att man blir lite sugen själv, vill ju oxå bli av med min tatueringsoskuld. =P


| http://whirlygirl.blogg.se |
| 2008-01-06 - 10:37:01 |

Postat av: Satu

Oj häftig den var! =D


| http://satuelisa.blogg.se |
| 2008-01-20 - 20:59:43 |

Kommentera här

Kära fjortisar!

Bespara mig era "Hej! Hur mår du idag? Kolla gärna min blogg på..."-kommentarer!

Allt annat är välkommet. :)


Ditt namn/alias:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress (visas ej):

Din hemsida/blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0
Jigsaw -