The Haunted

Fyra dagar innan julafton var det dags för tredje konserten på ganska kort tid. The Haunted från Göteborg kom till Klubben (Fryshuset), med By Night och Sparzanza som förband. Trodde först att jag hade gått fel när jag drygt en timme innan insläpp kom dit, det stod typ tre personer där. Gick runt och tittade om det var nån annan ingång först, men sen ställde jag mig vid de andra... och det var ju rätt. Var tvungen att börja prata lite med en av killarna, för att vara säker. :D
Tack vare att jag var nästan först i kön, kom jag längst fram vid staketet... det är
aldrig fel.

Sparzanzas musik var mer rock än metal, rätt skön sådan. By Night var däremot metal, rätt hårt var det också. Helt okej i mina öron. Bandmedlemmarna var rätt unga, i min ålder kanske? Jag tror att de kan bli bra om utvecklingskurvan fortsätter uppåt.
The Haunted var bra. Riktigt bra. Ångrar mig inte att jag till slut ändå köpte en biljett (två dagar innan, tror jag).
Jisses vad lika bröderna Björler är (Jonas, bas och Anders, gitarr). Såg f..n ingen skillnad på dem på scenen, förutom att den ena hade en bas och den andra en gitarr då. Sångaren Peter Dolving var riktig skön på scenen, blev många skratt i
mellansnacken. Hehe.

Blev lite besviken på att jag inte fick tag i nån setlist. Jag såg ju att det fanns minst en kvar på scenen och frågade både en vakt och sångaren om de kunde ge mig den, men de hörde väl inte...
Tog dock en bild på en setlist som en annan kille fick.

Lite bilder:

Sparzanza



By Night




The Haunted










Kommentera här

Kära fjortisar!

Bespara mig era "Hej! Hur mår du idag? Kolla gärna min blogg på..."-kommentarer!

Allt annat är välkommet. :)


Ditt namn/alias:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress (visas ej):

Din hemsida/blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0
Jigsaw -