"Call me an asshole... one more time"

Hancock

Filminfo: Hancock, en luggsliten och utbränd superhjälte som inte haft några stora framgångar på länge, kraschlandar i Brooklyn. För att komma på fötter och återfå sin status som superhjälte anlitar han en PR-agent och ingår en relation med hans förföriska fru. Tillsammans skapar de inget annat än kaos i stan.

Kommentar: En lite annorlunda superhjältefilm. Will Smith gör (som vanligt kan man väl skriva vid det här laget) en bra skådespelarinsats. Jag gillar storyn, men som de flesta andra superhjältefilmer är den här lite förutsägbar. Men underhållningsvärdet är rätt högt filmen igenom.










Cassandra's Dream

Filminfo: Terry är den spelgalne mekanikern som med sin blygsamma inkomst spelar bort 90.000 pund en kväll. Med skulder upp över öronen, smider han och brodern Ian en plan, som blir utförbar när deras rika farbror Howard kommer på besök. Howard är själv i knipa och ger bröderna ett erbjudande. Han betalar skulderna, om Terry och Ian slår ihjäl den man som utpressar Howard...

Kommentar: En thriller i samma stil som Match Point. Jag vet inte riktigt vad jag skriva... bra film. Det får räcka.












Kommentera här

Kära fjortisar!

Bespara mig era "Hej! Hur mår du idag? Kolla gärna min blogg på..."-kommentarer!

Allt annat är välkommet. :)


Ditt namn/alias:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress (visas ej):

Din hemsida/blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0
Jigsaw -