Skäms TV4, skäms



Häromdagen läste jag en krönika av Jonathan Jeppsson på Aftonbladet. Han skrev om TV4s reklamavbrott under EM-sändningarna. Jag tycker att den var så klockren. Det bästa skrev han i början:

"Ett av de mest använda uttrycken från EM-studion måste vara ”alldeles strax”. Det är det som Ola Wenström säger innan sändningen bryts för reklam. ”Alldeles strax är vi tillbaka.”

Det finns bara ett problem – Ola Wenström är inte tillbaka alldeles strax. Det passerar en historisk epok innan han är tillbaka. Civilisationer hinner uppstå och dö ut innan någon är tillbaka över huvud taget."

Jag har tänkt på precis samma sak när jag har suttit och tittat på försnacket och väntat på att den aktuella matchen ska börja. Varför ska de ha så förbannat mycket reklam?! Det blir olidligt, man orkar knappt titta förrän matchen har börjat.

Det känns som att just TV4 blir värre och värre med sina reklamavbrott hela tiden. Kommer ihåg första gången de hade en reklampaus i Sporten. Kunde för mitt liv inte begripa varför man trycker in ett avbrott där. De måste ju börja närma sig amerikanska TV-kanaler när det gäller antalet reklamavbrott (Det kanske du kan svara på, Niklas?).
Men, vad ska man förvänta sig när allt handlar om att tjäna pengar?

Här kan du läsa hela krönikan.


Postat av: Niklas

Mja, amerikanska kanaler är nog fortfarande i särklass. Där kan de ju alltså ta reklam i exempelvis en tv-serie för att sedan komma tillbaka och inte visa mer än eftertexterna i princip.



När jag bläddrade runt bland hotellets 40 kanaler så var det nog åtminstone 15, kanske upp mot 20, som visade reklam samtidigt.



Men å andra sidan upplevde jag deras reklampauser som kortare än våra, så frågan är vad man föredrar?

Jag själv föredrar nog färre och längre om jag får välja.


| http://sjokan.blogg.se/ |
| 2008-06-15 - 16:46:17 |

Postat av: Allie

Haha, bra sagt. Jag håller helt med, ingen j*vel orkar ju titta på försnack nu för tiden. När man inte tror det kan bli mer reklam visar de exakta motsatsen.


| http://whirlygirl.blogg.se/ |
| 2008-06-15 - 16:48:28 |

Kommentera här

Kära fjortisar!

Bespara mig era "Hej! Hur mår du idag? Kolla gärna min blogg på..."-kommentarer!

Allt annat är välkommet. :)


Ditt namn/alias:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress (visas ej):

Din hemsida/blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0
Jigsaw -