Sjukt bra

ThereWillBeBlood2 There Will Be Blood

Filminfo: En berättelse om familjerelationer, girighet, religion och olja i sekelskiftets Texas, där allting kretsar kring en man och hans projekt i oljeindustrins barndom.

Kommentar: Jag hade ganska höga förväntningar inför den här filmen. Jag kan inte påstå att jag blev besviken, men jag tyckte att den var lite för lång. Kanske berodde på att jag blev så fruktansvärt trött sista halvtimmen.
Men den var bra, speciellt Daniel Day-Lewis skådespel. Han är riktigt duktig.

4Pusselbitar








IntoTheWildInto The Wild

Filminfo: Into The Wild är den sanna historien om Christopher McCandless, en toppstudent på Emory University i Atlanta. Efter avslutad utbildning skänker han bort alla sina besparingar till välgörenhet och liftar till Alaska där han bosätter sig mitt i vildmarken.

Kommentar: Hur kommer det sig egentligen att verklighetsbaserade filmer ofta är så bra? Den här var bra. Fantastiskt bra. Den bästa filmen som jag sett i år, hittils. När filmen var slut fick jag den där Wow-känslan som man får ibland efter en film. Jag förstår inte hur Emile Hirsch inte ens blev nominerad till en Oscar. Jag tycker att han var ruggigt bra. Nån annan hade knappast gjort ett bättre jobb framför kameran.

5Pusselbitar





BlindDatingBlind Dating

Filminfo: En ung blind man tror sig ha hittat kärleken tillsamman med en indisk kvinna. Deras relation tärs dock av kulturella skillnader.

Kommentar: En typisk romantisk komedi. Den var väl varken bra eller dålig. Att jag såg den direkt efter Into The Wild gjorde den rätt... blek. Jag har inget mer att säga, se den om ni är ute efter en klassisk romantisk komedi.

2Pusselbitar











Postat av: Josephine

tack för bra filmrecensioner:) Brukar kolla en massa filmer så kul att läsa lite recensioner också,av "vanliga" människor, inte filmrecensenter..


| http://mumintroll84.blogg.se |
| 2008-03-12 - 08:44:50 |

Kommentera här

Kära fjortisar!

Bespara mig era "Hej! Hur mår du idag? Kolla gärna min blogg på..."-kommentarer!

Allt annat är välkommet. :)


Ditt namn/alias:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress (visas ej):

Din hemsida/blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0
Jigsaw -