God listens to Slayer

Hela den här veckan är jag ledig! Jag har egentligen min 3-dagars vecka, men jag tog ledigt de tre dagarna bara för att jag skulle få lite långledigt. Kände att jag behöver det. Det ska verkligen bli skönt att vara ledig hela fem dagar till. Har inte planerat nåt särskilt, förutom antagligen en konsert på lördag. Jag ska bara slappa och ta det lugnt.

◊◊◊


Jag var ju på konsert både i lördags och i söndags. På lördagen var det 20-års jubileum för det svenska death metal-bandet Dismember. Alla gamla medlemmar (och de nuvarande förstås) var där. De körde låtarna i kronologisk ordning, så de medlemmarna som var med och spelade in låtarna spelade alltså de live i lördags. Det var roligt att se och de var riktigt bra!

Eftersom jag sen jobbade på söndagen så var jag tvungen att stiga upp 05.20. När klockradion gick igång och jag vaknade var jag helt väck. För det första visste jag inte var jag var och för det andra hade jag ingen aning om vad jag skulle göra. Jag låg säkert två minuter och bara tänkte, "Vad är det jag ska göra nu?". Till slut tänkte jag ändå, "Det är nog dags att stiga upp"... men jag var fortfarande inte helt säker på att det var rätt. Jag kom i alla fall väg till jobbet.
Det har aldrig hänt mig förut så det var lite läskigt, kändes nästan som en dröm.

På kvällen var det så dags för The Unholy Alliance Chapter III, med Slayer som huvudband. Jag har sett dem en gång tidigare, men då hade jag inte lyssnat på dem så mycket så jag kunde inte riktigt uppskatta dem som man vill göra. Det gjorde jag däremot i söndags. Och som de levererade, så j..vla bra! Under tiden som banden innan spelade lyckades jag ta mig längst fram till staketet så jag stod längst fram under hela Slayers spelning. Det var trevligt, fick en del bilder med kameran (bland annat den ovan på Kerry King). När de hade spelat klart lyckades jag också fånga ett av alla plektrum som King kastade ut. Att säga att jag blev glad är en underdrift... jag skrek rakt ut när jag hade den i handen. Haha.

◊◊◊

Igår var första gången på länge som det inte kändes roligt att åka iväg och se Djurgår'n spela hockey. Jag var nämligen så orolig för att de skulle förlora, efter många förluster på raken. Men till min stora glädje vann de matchen! En väldigt viktig seger. Nåt som däremot inte var roligt var publiksiffran, cirka 3 300 personer var på Hovet. Hallå! Nu är f..n dags för alla Djurgårdssupportrar som inte går på matcherna att göra det!

◊◊◊

Idag bokade jag in mig (och tre andra personer) på Close-Up Båten, som äger rum 12-13 februari. En så kallad festivalkryssning med bland annat sex liveband. Det blir nog roligt.

Oj, vad långt inlägg det blev. Nån som orkade läsa allt?
Börjar bli hungrig, ska nog fixa till lite mat...


Postat av: Allie

Man får allt ta lite ledigt ibland.

Haha, så kan jag bli om jag är riktigt riktigt trött när jag ska gå upp och oftast så tidigt, precis som man glömmer vad man ska göra efter man stängt av klockan typ. =P Bra du kom iväg iaf. =P

Festivalkryssning låter inte dumt.


| http://whirlygirl.blogg.se/ |
| 2008-11-27 - 10:55:11 |

Kommentera här

Kära fjortisar!

Bespara mig era "Hej! Hur mår du idag? Kolla gärna min blogg på..."-kommentarer!

Allt annat är välkommet. :)


Ditt namn/alias:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress (visas ej):

Din hemsida/blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0
Jigsaw -