Walk!

För ungefär tre veckor sen skrev jag att jag skulle skriva nåt på bloggen inom kort. Haha, tre veckor är inte direkt "inom kort". Aja, nu skriver jag igen i alla fall. Man måste ju uppdatera sin enorma läsarskara, eller hur?

Jag hade en ganska bekväm vecka den här veckan. Från början skulle jag ha jobbat tisdag, onsdag och torsdag, men jag hade tagit ledigt på tisdagen (på grund av konsert) så jag jobbade alltså bara två dagar. Så borde det vara varje vecka. Ledig två dagar, jobba två dagar, sen ledig igen, tre dagar. :D

Åter till helgen. I fredags gjorde jag verkligen ingenting... satt vid datorn ungefär hela dagen. Usch.
I lördags var först jag och ena brorsan och spelade innebandy på förmiddagen... som gick helt åt... ja. Både min och brorsans klubba smällde i väggen och golvet några gånger.
Efter innebandyn åkte vi hem och åt för att sen åka vidare till Hovet (med yngsta brorsan också), för att bevittna Djurgården - Frölunda. Det gick också helt åt... Frölunda vann nämligen med 6-3. Så det kändes inte så bra...

Idag (söndag) har jag väl inte gjort nåt särskilt. Var i alla fall duktig och dammsugade hela huset (nästan i alla fall) och lagade mat till mig och resten av familjen. Tro inte nu att jag gjorde det på eget iniativ, det var mamma som "tvingade" mig. :D

◊◊◊

Har köpt mig en ny dator. Körde på "köpa-allt-löst-och-bygga-ihop-själv"-alternativet. Det är bättre, man får mer för pengarna då. Jag byggde dock inte ihop den själv, fick hjälp med det av M. som är duktig på sånt. Så nu sitter jag med dator kopplad till min TV. Snacka om att det var skillnad att gå från 15" (på laptopen) till 37". :)
Det är också väldigt bekvämt med en del saker att ha datorn kopplad till TVn, så jag är nöjd.

Om nån är intresserad så finns delarna jag har här.

◊◊◊

Sen två veckor tillbaka har vi en stegtävling på sjukhuset. Nästan hela sjukhuset är med, tror jag. Jag och sju av mina kollegor bildar ett lag. Det roliga är att vi leder lagtävlingen helt överlägset, eftersom vi går ungefär 20 000 steg bara på ett arbetspass. Man kan säga att lagtävlingen var avgjord efter första dagen, för jag tror verkligen inte att nåt annat lag ska gå förbi oss... om de inte börjar fuska. Den individuella tävlingen är dock jämnare... jag låg tvåa förra helgen men nu har jag nog tappat en del, med tanke på hur lite jag har jobbat den här veckan. I fredags till exempel gick jag bara runt tusen steg. Det är väldigt dåligt.


Postat av: Allie

Va kul med en ny dator, kan tänka mig det måste va stor skillnad.



Haha, coolt med en tävling. Ligger det inget pris i potten eller är det äran?



"det var mamma som "tvingade" mig."

Ni kan ju om ni bara försöker. =P


| http://whirlygirl.blogg.se/ |
| 2008-11-03 - 17:34:53 |

Postat av: Punkie

Komplett is the shit! :D Foto på bygget pronto... pliiz? :D


| http://extremepunkie.blogg.se/ |
| 2008-11-03 - 18:24:05 |

Kommentera här

Kära fjortisar!

Bespara mig era "Hej! Hur mår du idag? Kolla gärna min blogg på..."-kommentarer!

Allt annat är välkommet. :)


Ditt namn/alias:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress (visas ej):

Din hemsida/blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0
Jigsaw -