Det räcker inte att säga nej

Idag läste jag det här och det här (artiklarna handlar om samma rättegång) i Metro. Och nu undrar jag, vad är det som egentligen är fel? Hur ofta läser man inte om män/killar som åtalats för våldtäkt som får gå fria? För ofta.

"Gång på gång sa kvinnan nej till sex. Men eftersom hon sedan lade sig för att sova bredvid mannen
endast iklädd behå och trosor hade han skäl att anta att hon ändrat sig."

Vadå för j..vla skäl? Det är alltså fritt fram för alla män/killar att förgripa sig på en tjej som lägger sig bredvid honom i bara underkläder. Trots att hon har sagt nej så vill hon ha sex, varför skulle hon annars bara ha underkläder på sig. Eller?

"Mannen säger själv att kvinnan hade sagt nej till sex vid två tillfällen och att han fick bända isär hennes ben och att hon låg stel och tittade upp i taket under samlaget."


Trots att hon har sagt nej så vill hon att man ska bända isär hennes ben och ha samlag med henne. Att hon sen ligger stel och tittar upp i taket betyder bara att hon njuter. Eller?


"
”Hon försökte hålla ihop benen men inte så starkt”, sa 22-åringen under rättegången och förklarade att ”det blev lite fel denna gången”."

Trots att hon har sagt nej och försöker hålla ihop benen så ska man bända isär benen och ha sex med henne. Hon la sig ju trots allt i bara underkläder, dessutom försökte hon inte hålla ihop benen så hårt. Eller?

"Domaren ville fälla mannen men kördes över av nämndemännen."

Jag har en sak att säga till nämndemännen: Dra åt helvete!


Postat av: Allie

"Det blev lite fel denna gången"

Eh, jo det kan man nog säga.

Så Nej betyder alltså Ja och Ja betyder också Ja. Jamen det låter ju begripligt.


| http://whirlygirl.blogg.se/ |
| 2008-09-07 - 10:33:53 |

Postat av: Samira

Förjävligt! Det kommer ta tid o förändra världen.


| http://samira.nu |
| 2008-09-07 - 12:54:45 |

Postat av: Sawen

Jävla idioti. Blir väldigt irriterad när jag läser sånt här. Usch!


| http://sawens.webblogg.se/ |
| 2008-09-17 - 23:47:31 |

Kommentera här

Kära fjortisar!

Bespara mig era "Hej! Hur mår du idag? Kolla gärna min blogg på..."-kommentarer!

Allt annat är välkommet. :)


Ditt namn/alias:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress (visas ej):

Din hemsida/blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0
Jigsaw -