Fantastisk... helt fantastisk

Taken [Trailer]

Filminfo: En före detta säkerhetsagent blir tvungen att använda all sin yrkeskicklighet för att rädda sin kidnappade dotter.

Kommentar: En mycket bra thriller. Var inte tråkig en endaste sekund. Gillar också att Liam Neesons karaktär är så brutal och skoningslös. Neeson är för övrigt en duktig skådespelare.














Slumdog Millionaire [Trailer]

Filminfo: Jamal Malik, en 18-årig föräldralös kille från Bombays slumområden, är bara en fråga ifrån att vinna 20 miljoner rupier i "Vem vill bli miljonär?". Men när programmet tar paus grips han, misstänkt för fusk. Ingen tror att han ska veta de rätta svaren. Jamal försöker bevisa sin oskuld genom att gå igenom varje fråga för att förklara hur han kunde svaren. För varje fråga kommer det fram en fascinerande historia om hans uppväxt.

Kommentar: Seriöst, jag saknar nästan ord för hur bra den här var. Kommer inte på nånting som var dåligt med den. Helt fantastisk. Nu förstår jag varför den fått så många Oscarsnomineringar. Det är en sån film som man mår allmänt bra av efter att man sett den. Det går inte att ge nåt annat än ett toppbetyg. Se den!









Kommentera här

Kära fjortisar!

Bespara mig era "Hej! Hur mår du idag? Kolla gärna min blogg på..."-kommentarer!

Allt annat är välkommet. :)


Ditt namn/alias:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress (visas ej):

Din hemsida/blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0
Jigsaw -