Min första soffa

Som jag skrev igår åkte jag till IKEA idag. Det var inte så farligt mycket folk ändå... alltså, det var mycket folk, men inte så att det var kaos, så som det säkert är helgen efter löning. Hittade en bra möbel för att dela av mitt stora rum lite, ska få den hemkörd på tisdag. Trevligt. Sen tittade jag lite på soffor bara för att titta liksom... det slutade med att jag beställde en soffa också. Den var så snygg och bekväm att jag inte kunde motstå den. Den kommer jag få om cirka tre veckor. Dessutom köpte jag en hurts, i samma "serie" som mitt skrivbord. Bilder på allt kommer som sagt senare.
Det här innebär att jag äntligen kan börja plocka upp lite saker, så man kan få det lite mer hemtrevligt.

◊◊◊

Läste häromdagen att BlondinBella ville bli sponsrad med skidkläder till sin skidresa. Seriöst, vad är det frågan om? Har hon köpt för många väskor och för många par skor så att smygreklamsintäkterna tagit slut? Haha. Kul tjej det där.

◊◊◊

Pratade lite om digitalkameror med min kollega i natt. Han nämnde att han pratat med nån fotograf som rekommenderat Canon PoweShot G10, som ett mycket bra alternativ till en systemkamera. Kikade lite snabbt på den nyss... och jag blev riktigt sugen på den. En ny kamera får nog vänta ett tag dock. Men f..n vad jag vill ha den.

◊◊◊

Mindre än två timmar tills att ledigheten börjar. Är ledig till fredag kväll. Det roligaste kommer vara när jag åker hem och ser allt folk som är på väg till jobbet och förmodligen tänker, "Måndag igen, ännu en lång arbetsvecka är här...". Då sitter jag där med vetskapen om att jag är ledig hela den veckan som de måste arbeta. Det kan nog locka fram ett litet leende.


Postat av: Allie

Va skönt det flöt på så bra med möbel köp, annars kan man flänga runt som en idiot och leta.

Jäklar, den kameran var riktigt snygg.... :D


| http://whirlygirl.blogg.se/ |
| 2009-02-13 - 17:41:35 |

Kommentera här

Kära fjortisar!

Bespara mig era "Hej! Hur mår du idag? Kolla gärna min blogg på..."-kommentarer!

Allt annat är välkommet. :)


Ditt namn/alias:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress (visas ej):

Din hemsida/blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0
Jigsaw -