Förstahandskontrakt!

Igår flyttade jag in i min lägenhet. Fick hjälp av mamma, styvpappa och bröder. Men det var en rätt tung flytt, på grund av att man inte kunde köra ända fram till porten. Man kan göra det i garaget (som finns under husen), men det är bara två meter högt och bilen (lastbil 4 på bilden), som för övrigt var väldigt skön att köra, som jag hyrde var över tre meter hög. Så vi fick ställa bilen utanför garageporten och med hjälp av en flyttvagn man kunde hyra köra allt in i garaget och fram till porten. Det behövdes 4-5 vändor för att få in allt i lägenheten...
När jag vaknade idag hade jag träningsverk. Största anledningen till det är nog tvättmaskinen som jag och brorsan bar in, den var fruktansvärt tung och jag var helt slut efter att vi hade fått in den på toaletten. Nu gäller det bara att få ordning på allt i lägenheten. Packa upp och så vidare... behöver köpa lite möbler också. Ska nog åka och titta på Mio som ligger ganska nära och se om det finns nåt som inte är alltför dyrt, annars blir det IKEA.

Det är i alla fall väldigt skönt att äntligen ha en lägenhet... jag var en aning trött på att bo hemma. Om nån som läser här är bostadssökande (och bor i Stockholm) kan jag rekommendera FixaKontraktet.se, det var tack vare den sajten jag fick iväg en intresseanmälan på min lägenhet.

◊◊◊

Cirka två timmar kvar av nattens arbetspass. De första timmarna var rätt jobbiga, det var mycket transporter från/till Beroendeakuten, det blir jobbigt. Inte för att det är missbrukare man kör då, utan för att det blir en så lång sträcka... och vi är bara två på nätterna. De senaste timmarna har dock varit lugnare och jag hoppas att det håller i sig tills jag slutar, för jag jobbar alltid själv mellan 04.30 - 07.00.


Postat av: Punkie

Vad härligt med ett förstahands, grattis till nya lyan :) Bilder pronto Kim :D


| 2009-02-05 - 08:49:22 |

Postat av: Malin

När är inflyttningsfesten då? ;)


| 2009-02-05 - 18:20:30 |

Postat av: Allie

Nej va kul du flyttat in nu. =) Lite avis dock =P hehe


| http://whirlygirl.blogg.se/ |
| 2009-02-06 - 14:08:53 |

Kommentera här

Kära fjortisar!

Bespara mig era "Hej! Hur mår du idag? Kolla gärna min blogg på..."-kommentarer!

Allt annat är välkommet. :)


Ditt namn/alias:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress (visas ej):

Din hemsida/blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0
Jigsaw -