Utan internet och TV-kanaler

Nu är jag äntligen online igen, hoppas det förblir så nu. Mitt bredband dog nämligen i fredags och samtidigt upptäckte jag att jag inte såg några TV-kanaler. Ringde ComHems kundservice men de kunde inte göra nåt utan bokade en tekniker, som var här idag. Tre dagar utan internet är minst två för mycket.

När jag inte har kunnat sitta och surfa eller spela PS3 online på kvällarna har jag istället plöjt igenom tre säsonger av Entourage. Jag är helt beroende. I fredags tänkte jag att jag skulle se några avsnitt av serien eftersom jag haft säsong 1 och 2 ett tag. Max fyra avsnitt (1 DVD-skiva) innan läggdags tänkte jag. När jag gick och la mig var klockan typ fem på morgonen och jag hade sett 13 avsnitt (á 30 minuter). Haha. Sen fortsatte jag på lördagen att kolla klart säsong 2, och igår var jag och köpte säsong 3 och såg alla avsnitt. Vill se säsong 4 nu! Som ni kanske förstår har jag väldigt lätt för att fastna för TV-serier.

◊◊◊

I söndags var jag äntligen och hämtade mina möbler från Mio. Efter över sju veckors väntan. Var på IKEA en sväng också, och köpte en större matta, några lampor och lite annat smått. Så nu börjar det bli riktigt hemtrevligt här... mycket trevligare än det nånsin var i min första lägenhet. Då var jag mycket fattigare också, så det kan bero på det...

Ska fixa lite foton på lägenheten inom kort. Kanske idag, om jag orkar.

◊◊◊

Ungefär tio minuter efter att jag skrev att internet fungerar dog det. Jag blev genast orolig för att jag skulle vara offline länge igen. Ringde också till kundtjänst igen men medan jag satt i telefonkö startade jag om modemet en gång till och nu verkar det fungera igen. Snälla, kan det låta bli att dö nu?

◊◊◊

Idag blir det nog schnitzlar till middag. Blev sugen på det och ska prova göra det för första gången.
Potatismos till det också... mmmm...


Postat av: Anonym

Hände mig också, utan internet i ungefär 3 dagar, jobbigt!



La till din blogg som länk på min blogg, hoppas de är okej :) gillar den här bloggen haha.


| http://jesperninezero.webblogg.se/ |
| 2009-03-31 - 19:20:03 |

Postat av: Samira

Min brorsa följer Entourage också o säger att det är skitbra.



Nu vill jag se foto på lägenheten. Massor inte bara en eller två. Ta från alla vinklar. :)


| http://samira.nu |
| 2009-04-01 - 10:25:58 |

Kommentera här

Kära fjortisar!

Bespara mig era "Hej! Hur mår du idag? Kolla gärna min blogg på..."-kommentarer!

Allt annat är välkommet. :)


Ditt namn/alias:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress (visas ej):

Din hemsida/blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0
Jigsaw -