Dagens I-landsproblem, del 7

#1 - Matrester mellan tänderna
Det här kan verkligen vara jättejobbigt. Om man har ätit till exempel majskolvar eller popcorn kan det kännas som att man har en halv majskolv mellan tänderna eller en näve popcorn bakom eller i tänderna. Blä!

#2 - Oplogade trottoarer
Det här är ju inte så aktuellt nu, men när det på vintrarna har snöat och det har gått några timmar så folk hunnit gå i snön, kan det ju kännas som att man inte kommer nånstans, trots att man försöker gå. Man kan bli helt svettig av det. Haha.

#3 - Förkortningar
Jag stör mig verkligen på när folk skriver förkortningar som egentligen inte existerar, det känns väldigt fjortis. Ett bra exempel är ggr, är det verkligen så jobbigt att skriva gånger?!

#4 - Möten
Man kommer gåendes nånstans och ser att man kommer att möta en annan person snart, "Jag går på den sidan", tänker man. Men sen ser man att den andre personen ska gå på samma sida så man får ändra sig... och sekunden efter det tänker h*n man möter samma sak. Till slut ser det ut som att man är mitt i ett slalomlopp, typ, innan man gått förbi varandra.

#5 - Rulltrappor
Ibland när man kommer till en rulltrappa och ska ner/upp så upptäcker man att den står still. Man testar om den bredvid fungerar, vilket den så klart inte gör... så då får man gå. Och det är ju inte som i en vanlig trappa, rulltrappstegen är högre. Jätteroligt när det är en rulltrappa som är typ 100 meter lång...

Dagens I-landsproblem, del 6
Dagens I-landsproblem, del 5

Dagens I-landsproblem, del 4
Dagens I-landsproblem, del 3
Dagens I-landsproblem, del 2
Dagens I-landsproblem, del 1

 Försenad

Idag när klockradion väckte mig (jag har det så när jag jobba för att inte sova för länge) kände jag mig halvt död, typ. Så trött var jag. Till slut stängde jag av den och somnade om, jag orkade inte släpa mig upp förrän strax efter halv två, tror jag. Tror att jag är extra trött nu för att jag inte är van att jobba det här passet (19-04.30) ännu. Och på helgerna börjar man dessutom en timme tidigare...

Ja, jag börjar som sagt redan 18 på helgerna. Det tänkte jag på imorse när jag kom hem, "Åh vad jobbigt. Idag börjar jag redan klockan sex". Sen nästan ett halvt dygn senare när jag stod och väntade på tåget insåg jag, "Klockan är ju tjugo i sex... jag börjar om tjugo minuter!". Så jag blev ungefär en halvtimme försenad. Ibland är man bra virrig.

◊◊◊

Jag har en jäkla visdomstand som gör att jag har ont på ena sidan, från en bit under örat till en bit ner i halsen. Oerhört störande. Hoppas det går över snart.

◊◊◊

Det var ju jättevarmt ute idag. Underbart! Vågar man hoppas på att det är sommaren som är på intåg. Snälla?

 Dagens: Leijona

Tjärpastiller. Grymt goda! Måste köpa fler askar nästa gång jag åker Finlandsbåten.
Har "bara" tre kvar hemma.




 Dagens: Eluveitie - Inis Mona

Har skrivit förut om Eluvetie. Jag gillar deras folkmusikinspirerade metal. Mycket.
Här är en mycket bra låt. Skruva upp volymen ordentligt!





 Satanic

Så här såg slutet på mitt saldo ut förut. Och det var inte medvetet.
Jag funderade seriöst på att starta ett nytt konto. :D





 Lista #16

Länge sen jag gjorde en lista, så här kommer en...

SKOR: Converse, Underground eller ibland sneakers. Skulle vilja ha ett par Dr. Martens
SNEAKERS: Asics Onitsuka Tiger eller Adidas Superstar
JEANS: Svarta
T-SHIRT: Bandtröjor eller nån t-shirt med coolt tryck
UNDERKLÄDER: Ja
VÄSKA: Nån grå från Åhléns
PLÅNBOK: Svart i läder

SOLGLASÖGON: De senaste är ett par Oakley, alldeles för dyra...

KLOCKA:
Jag hade en, en gång...
SMYCKEN: Alltid halsband. Antingen ett i silver eller ett i guld med finska lejonet
TV: Samsung. Allt annat är shit!
MOBILTELEFON: Nokia 6300.
MP3: Det finns bara iPod!
DATOR: Stationär: Eget ihopplock. Bärbar: En sliten Acer.

SMINK: Corpse paint?

ANSIKTSKRÄM:
Äsch.
DEODERANT: ACOs från apoteket.
TANDKRÄM: En Pepsodent.
SCHAMPO/BALSAM: Just nu Nivea for men nånting...
TVÅL: Nån Euroshopper.
PARFYM: Jag hade en, en gång.
MINERALVATTEN: Nån LOKA.

VIN:
Inte rosévin i alla fall.
DRINK: Orka komma ihåg namn, men... Snowball är god.
BRÖD: Det brukar jag äta till frukost.
MAT: Det är gott!
GLASS: Finns några bra Ben & Jerry's. Finsk glass är god också.
GODIS: Såna här kan jag inte sluta äta när jag börja.


SÄNG:
En gammal och sliten från IKEA, borde köpa en ny.
LAKAN: Mörkblåa, typ.
FRISÖRSALONG: Min toalett.
DAGSTIDNING: Metro på tunnelbanan. DNs sportbilaga när jag hälsar på hemma.
MAGASIN: Close-Up Magazine, Allt om Film, Scandinavian Tattoo Magazine, Nordic Tattoo Mag... glömde jag nån?

Kopiera!


 Jobb istället för sjukhusfesten

Idag är det sjukhusets årliga fest, på lunchrestaurangen precis bredvid sjukhuset. Och jag jobbar. Det slår aldrig fel, jag jobbar f..n alltid när det är nåt. Men jag var i alla fall där innan jobbet och åt mat, det var gott. Kycklingfilé med lite annat smått och gott. Gratis också, då var det ännu godare. :D

◊◊◊

Vibratorn på min mobil har börjat låta konstigt, har inte den blekaste aning om varför. Irriterande, då måste man ju gå nånstans och försöka få den fixad. Men jag har för mig att jag hört nånstans att vibratorn brukar sitta i batteriet. Kan det stämma eller? Vore ju jättebra, då skulle man "bara" behöva byta ut batteriet. Får kolla upp det.

◊◊◊

Håller på med en ny design till bloggen... jag tror jag har hittat rätt färger nu i alla fall. Nu ska man bara få ordning på allt annat. Det lär ju dröja ett tag till. :)

 Kims nya kläder

Jag var och shoppade lite igår:

En grå och en svart huvtröja, utan tryck
En svart t-shirt, utan tryck
Tre svarta t-shirts, med tryck
En kortärmad svart skjorta

Sen köpte jag en tanktop (varför heter det så?) och en t-shirt med tryck förra veckan också. Så nu har jag lite nytt i garderoben. :D

Ja, ja... här är bilderna:


     
     

T-shirten med den stora döskallen var ett givet köp. När jag såg den hade jag redan på mig den och på väg ut ur affären, typ. Haha. Ja, jag gillar döskallar och svart. Har ni några problem med det? :)




 Knäpp

Seriöst, var kommer mina sug ifrån ibland? Nu blev jag jättesugen på stekta ägg!
I och för sig såg jag en bild på ett stekt ägg, men ändå. Klockan 01.30 på jobbet... är det normalt eller?

Ska nog steka ett par till frukosten imorgon.






 Champions League

Snart börjar Champions League-finalen i fotboll. Och jag jobbar. Förra gången jag skulle kolla på en match försvann mina TV-kanaler en halvtimme innan matchen, och gången innan det, när jag såg en match, var det en tråkig match.

Det är inte meningen att jag ska kolla på Champions League, va?
Forza Barcelona!


 Slut

Imorgon är det slut på ledigheten igen. Jag ska fortfarande jobba natt, men istället för 21.20 - 07.00 så blir det 19.00 - 04.30. Han som jag jobbade med innan går på semester och han som jag jobbade för kommer tillbaka. Ska jobba natt till i början av juli, sen blir det dag igen. Ska bli intressant att se hur det går i början, efter nästan ett halvår på natten. Haha.

◊◊◊

Hehe, min mage är fortfarande inte riktigt återställd efter lördagens fylla. Men det kan ju bero på att min mage inte varit 100 procent på länge. Måste nog börja försöka reda ut det här igen... så jag blir av med det helt nån gång.

◊◊◊

Har funderat på att åka till Malmö nästa månad ett par veckor och förut när jag såg att det är mycket billigare med flyg än vad jag trodde (dryga tusenlappen tur och retur) bestämde jag mig för att det får bli flyget den här gången. Men jag väntade lite med att boka... och tur var väl det! För igår fick jag mitt medlemskort i Hyresgästföreningen och med det kom också lite erbjudanden för sommaren. Passande nog erbjuder Malmö Aviation medlemmar i Hyresgästföreningen flygresor mellan Stockholm - Malmö för cirka 400 kronor enkel resa. Det är ju helt galet billigt. Så nu har jag en resa till Malmö med flyg tur och retur för 858 kronor. Härligt!

 Förvirrande

Idag när jag gick till ICA såg jag det här utanför videobutiken. Först läste jag WALLANDER - HÄMNDEN,
sen läste jag "EN-MÅ-BRA-RULLE I BRIDGET JONES ANDA". Efter det tänkte jag, "Va?!"
Men då såg jag att det var en gammal affisch bakom som ställde till det lite. Haha.






 De kontrollerar dig

The International [Trailer]

Filminfo: En agent på Interpol beslutar sig för att ta fast en av världens mest inflytelserika finansmän som samarbetar med en våldsam och kriminell terroristorganisation genom att utföra penningtvätt och andra oetiska tjänster. En distriktsåklagare från Manhattan blir agentens partner i jakten genom det korrupta rättssystemet. Deras envishet växer sig snabbt till en besatthet då de blir stoppade och manipulerade av sina egna organisationer.

Kommentar: En liten besvikelse. Kombinationen konspirationsthriller och Clive Owen lät bra i mina öron, och trailern var också lovande. Men jag tyckte att den var lite seg emellanåt. Den får väl godkänt ändå...








 Veckans album vecka 22

Sex Pistols - Never mind the bollocks, here's the Sex Pistols

Gammal hederlig 70-tals punk från England... kan det bli bättre? Tveksamt när det gäller punk åtminstone. Sex Pistols enda studioalbum som innehåller godingar som God save the Queen, Anarchy in the U.K. med flera. Har du inte hört det här men gillar punk/rock, ska du definitivt lyssna på albumet fortast möjligt! Det finns bland annat på Spotify!


Anarchy in the U.K. live i Sverige 1977



Låtlista:

01 - Holiday in the sun
02 - Bodies
03 - No feelings
04 - Liar
05 - Problems
06 - God save the Queen
07 - Seventeen
08 - Anarchy in the U.K.
09 - Submission
10 - Pretty vacant
11 - New York
12- E.M.I.






 Svårt att slita sig

Varför är det alltid så att när man bestämmer sig för, "Nej, nu ska jag sova", så går det minst 15-30 minuter, oftast mer, innan man faktiskt lägger sig? Trots att man är trött och vill lägga sig? Det är dumt! :)

Nu ska jag sova. God natt.



 Dagens bandtröja 26/5

Kom på en rolig grej... tänkte visa en bandtröja ur min samling, kanske ett par gånger i veckan. Eftersom min samling är ganska stor så kommer det ta ett antal veckor. Här är den första:

Torture Division


Loggan på framsidan och "Death Jävla metal" på ryggen

Här är min första Torture Division-tröja. Torture Division som enligt mig är Sveriges band. Har sett dem två gånger live, första gången var de bra... andra gången var de sjukt bra. Hoppas på att få se de snart igen!

Hemsida
MySpace
Encyklopaedia Metallum

 Sen middag

Det blev en sen middag idag (22.20), men så blir det ibland. Kombination av lathet och... lathet?
Pasta med kokt laxfilé och lite gröna ärtor. Mums. Jag älskar lax. Speciellt när den är kokt.






 En MASSA filmer

Knowing [Trailer]

Filminfo: En skolklass begraver en tidskapsel 1959. Alla elever ritar olika saker på var sitt papper, men en av dessa, en mystisk flicka som tycks höra inre röster, skriver i stället ner en massa slumpvisa tal på sitt ark. 50 år senare tas kapseln upp, och det faller på college-läraren John Koestler att tyda detta ark. John inser snart att siffrorna alla är datum för stora olyckor, inträffade och kommande. Ingen tror honom och han påtar sig att själv försöka stoppa eländet.

Kommentar: Jag gillade den här filmen, ända tills slutet. Hade den tagit slut där jag velat att den skulle ta slut hade den fått ett högre betyg.








Angels & Demons [Trailer]

Filminfo: Filmatiseringen av Dan Browns bok med samma namn.

Kommentar: Jag tyckte att den här var jättebra. Tyvärr minns jag inte boken tillräckligt bra för att kunna jämför filmen med den.














A Bronx Tale

Filminfo: Calogero är son till en busschaufför med sicilianskt ursprung, som växer upp i Bronx på 60-talet. Han dras till kvarterets maffiachef Sonny , som tar pojken under sina vingars skydd. Pappan försöker få sonen att sluta umgås med de kriminella, men utan att lyckas.

Kommentar: Inte riktigt som jag trodde, men ändå en mycket bra film. Killen som spelar Calogero är väldigt lik Robert De Niro, trodde att det var hans son och blev förvånad när inte så var fallet. Rekommenderas!










Havoc

Filminfo: Några rika tonåringar i Los Angeles stöter på och börjar härma "The Gangsta Lifestyle". De får snart problem när de träffar ett riktigt gäng med latinamerikanska knarklangare

Kommentar: Den här är säkert inspirerad av verkligheten. Ganska bra film.












The Sting

Filminfo: Tillsammans med Luther Coleman rånar Hooker en man som visar sig bära på en enorm summa pengar. Luther blir dock inte lika förtjust och drar sig ur det hela. För sent står det klart att de rånat en man som arbetar för den inflytelserike Doyle Lonnegan från New York. När Hooker finner Luther mördad, beslutar han sig för att söka upp Luthers kamrat Gondorff. Han blir chockad över beskedet om Luthers död, men lovar att utkräva hämnd. Tillsammans planerar de båda att utsätta Lonnegan för århundradets kupp.

Kommentar: Väldigt underhållande och bra film. Den vann hela sju Oscars när den kom på 70-talet. Jag kan förstå varför, men tror nog inte att den hade fått lika många idag.






A Love Song For Bobby Long

Filminfo: När Pursy Will får reda på att hennes mor har dött återvänder hon till New Orleans för första gången på många år. Hon förväntar sig att finna moderns hus tomt men blir överraskad av att finna två av sin mors vänner boende där. Bobby Long, en före detta collegeprofessor och hans unga skyddsling Lawson Pines. Dessa mäns liv tog ett oväntat felspår åratal innan.

Kommentar: Gillade den här lite deppiga filmen. Tycker att både Travolta och Johansson gör bra insatser.









I Now Pronounce You Chuck And Larry [Trailer]

Filminfo: Chuck och Larry är två duktiga och präktiga brandmän, som även är bästa vänner. Larry är änkling och lever nu för sina två barn. Chuck njuter i fulla drag av sitt singelliv. Én dag stöter Larry på problem när han vill göra sina barn som förmånstagare till sin livsförsäkring. Enligt lagen behöver han ha en partner. Han måste alltså ingå äktenskap...

Kommentar: Helt okej komedi. Kevin James är ju solklart bäst i filmen, skrattade högt åt några scener där han var med.










Interview [Trailer]

Filminfo: Den politiske journalisten Pierre får i uppdrag att göra en intervju med b-skådisen, och enligt hans mening bimbon, Katja. Hans fördomar och intervjun utvecklas till en helafton i hennes lägenhet.

Kommentar: Tyckte mycket om den här filmen. Sienna Miller är bra, Steve Buscemi är inte riktigt lika bra. Hade dock ingen aning om att det här är en remake.











Towelhead [Trailer]

Filminfo: Om trettonåriga Jasiras sexuella uppvaknande i det tidiga nittiotalets USA. Medan landet förbereder sitt första krig mot Saddam Hussein, Gulfkriget, blir Jasiras mamma svartsjuk på det intresse pojkvännen visar dottern och hon skickas till sin libanesiske pappa i Texas...

Kommentar: Regisserad av mannen som skrev manuset till den mästerliga American Beauty. Den här når inte riktigt upp i samma klass som nämnda film, men den är mycket bra. Rätt modigt att göra den här sortens film också, tycker jag. Se den!








State Of Play [Trailer]

Filminfo: En grupp av undersökande reportrar jobbar jämsides en polis för att försöka lösa mordet på en kongressmans älskarinna.

Kommentar: Jag älskar såna här konspirationsfilmer och den här tycker jag tillhör kategoring Bra konspirationsfilmer. Jag gillade Russel Crowes insats speciellt.












Pineapple Express [Trailer]

Filminfo: En knarkande loser blir vittnen till ett mord som begås av en polis. Pundaren och hans langare tvingas till en galen flykt undan en mobb som vill tysta dem för alltid...

Kommentar: Ungefär som de andra filmerna med Seth Rogen med flera som kommit de senaste åren. Helt okej underhållning.












Marley & Me [Trailer]

Filminfo: Nygifta John och Jennifer Grogan skaffar sig en hund, Marley. Men Marley har inga planer på att snällt foga sig som husdjur och paret Grogan får kämpa med en hund som gör lite som han själv vill, men som till slut kanske kan lära dem något om livet.

Kommentar: Den här var så där... visst skrattade man till en del gånger, men näe, det finns betydligt bättre filmer i genren.












 Dagens: 3D konst

Fick en länk skickad till mig idag på MSN. Och jag blir lika fascinerad varje gång av sånt här.
Undrar hur lång tid det tar att göra sånt?



 Bakfull

Åkte och hälsade på en kollega igår som bor i närheten. Efter att jag hade varit där ett tag så erbjöd han mig folköl... men jag tog rosévin istället bara för att jag aldrig smakat på det. Sen drack jag ett glas (vanligt dricksglas) och blev jättefull. Rosévin är ju livsfarligt! Sjukt lättdrucket... och det slår till direkt, uppenbarligen.
När jag började bli lagom onykter föreslog jag att vi skulle dra till stan. Han hade egentligen inte råd men när jag sa att jag kunde bjuda honom så blev han jättepeppad, av nån anledning. Haha. Så vi drog först hem till mig och sen in till stan, där vi mötte upp en annan kollega och två kompisar till honom, på en pub. Där stannade vi tills de stängde. Och jag blev aspackad, drack bland annat öl som jag inte ens tycker om egentligen. Men det smakade gott då... märkligt. :D

Idag när jag vaknade mådde jag helt okej, var bara väldigt tung i huvudet. Men sen när jag varit vaken ett tag mådde jag bara sämre och sämre... tills slut fick jag gå till toaletten och kasta upp gårdagens mat och alkoholintag.
Sen när jag skulle åka hem från kollegan var det ju inte direkt det ultimata vädret ute när man är bakfull, varmt och stark solsken. Och jag hade inga solglasögon. Det var hemskt! Slutade med att jag spydde en gång till, typ fem meter utanför porten. Haha.

Sen när jag gick från tågstationen hem höll jag på att spy bara jag tänkte på mat/dricka. Men plötsligt blev jag jättesugen på popcorn, av allt man kan bli sugen på! Förmodligen det salta jag ville ha.
Efter att jag hade kommit hem fick jag rusa in på toaletten igen. Därefter gick jag och la mig och sov i ungefär tre timmar vilket gjorde mig väldigt gott. Nu vill jag inte bara dö, som jag ville tidigare idag. :D

Jag har en stor vit stearinfläck på mina (svarta) jeans, men jag har ingen aning när den hamnade där!

Det var min lördag och halva söndag. Lördagen var jättekul, trots att jag mådde så dåligt idag. Hehe.
Hur har er helg varit?

 Tillbaka

Yay! Nu är jag uppkopplad hemma igen. Hade nästan glömt bort hur det känns. Haha.
Teknikern som var här sa att det var nåt knas i skarven vid ytterdörren så att nån dosa
nere i källaren lagt av. Han fixade det och nu får man hoppas att det bara var det som låg bakom.

◊◊◊

Jag ville ju göra nåt roligt i helgen, men alla verkar uppbokade. Suck.
Aja, det kanske dyker upp nått.

Trevlig helg!



 Egen sylt

Idag när jag skulle steka pannkakor skippade jag att köpa sylt. Istället tog jag lite frysta hallon och jordgubbar och körde ner i blendern, plus lite socker. Det var den bästa idén jag fått nånsin tror jag... sjukligt gott med egen sylt.
Förmodligen hälsosammare också.

 Solen skiner

Det ser ut att bli en väldigt fin dag idag. Man kan ju hoppas att det håller i sig hela helgen, trots prognoserna.

Nu får jag snart åka hemåt. Det ska bli skönt, det har varit en rätt jobbig arbetsnatt.

Ha en trevlig Satans helvetesfärd! ;)

 Sug

Igår skrev jag om mitt helt oförklarliga pannkakssug. Nu kom jag att tänka på ett annat sug, efter att ha läst det här inlägget. Som några av er kanske vet är jag väldigt svag för chips... men, det sjuka är att jag inte har ätit chips på hur länge som helst. Det sjukaste är att jag inte ens har varit sugenchips! Det är i och för sig bra. Men skumt. Kim har inte varit sugen på chips, vart är världen på väg liksom...



Vet ni vad? Nu blev jag lite småsugen på chips. Crap.

 A-laget på besök

Vad f..n?! Hittils i natt har det varit jättemånga patienttransporter från/till Beroendeakuten. Det känns som att alla såna transporter kommer på samma gång, för det är antingen knappt några körningar alls eller så är det jättemånga. Nästan aldrig nåt mitt emellan. Samlas alla a-lagare på typ Medborgarplatsen och "Kom igen! Nu ser vi till att hamna på Beroendeakuten så de får nåt att göra!", eller vad är det frågan om?


◊◊◊

De senaste dagarna har jag varit sugen på pannkakor... och det är inte vanligt hos mig kan jag säga. Vanliga pannkakor är inte direkt nån favorit hos mig, då är fläskpannkaka mycket godare. Måste steka pannkakor nån dag, så jag slipper det här suget!

◊◊◊

På fredag kommer det en tekniker för att se varför bredbandet inte fungerar. Jag hoppas, hoppas, HOPPAS att det är nåt som han kan fixa. Så att det inte typ är nån kabel i väggen som är defekt eller liknande. Jag orkar inte vänta på att komma till jobbet för att kunna kolla nåt på nätet. Eller betala extra för lite tid på en dator i stan.

 Mera bläck

Jag undrar när bredbandet och TV-kanalerna ska börja fungera igen. Ringde kundtjänst igår (för tredje gången) och då hade "mitt ärende" nått teknikerna i måndags... och det tar tydligen 2-5 dagar innan det händer nåt. Hoppas det fixas imorgon i alla fall. Men... av nån anledning tror jag inte på det. Suck. Just nu sitter jag vid en Sidewalk Express dator på Centralen.

Var hos tatueraren igen idag, det blev grymt! Fixar väl bild sen. Var också och såg Änglar & Demoner, rätt bra. Alla som var på den visningen fick biljetter till en förhandsvisning av The Proposal, trevligt. Den verkar rolig.

Nej, nu ska jag nog dra mig hemåt. Adjö.


 Anti-religion

Häromdagen när jag tittade på Cheap Mondays logo slog det mig att det är ett uppochnervänt kors på döskallens panna. "Det kan inte vara en slump!", tänkte jag. Nyss när jag slog upp Cheap Monday på Wikipedia läste jag det här:

They are recognized by their distinctive logo of a skull with an inverted crucifix. The designer of the logo, Björn Atldax, meant it as an anti-religion statement, targeting Christianity in particular, citing the religion as the cause of many wars.

Så jag hade rätt! Jag är inte bara skadad av musiken jag lyssnar på. Haha. Nån annan som tänkt på det här?


 För lite sömn

Var som jag skrev förut på kryssning från fredag till lördag kväll. Det var mycket roligt. Vi var ett gäng som bland annat var och såg Nordman. Vi röjde på rätt bra där vi scenen. Om de var bra eller inte spelade ingen roll. :D
Mindre roligt var dock att vi hade konferens klockan 11.00 igår (lördag), speciellt med tanke på att jag aldrig gick och la mig, bara mesar som gör sånt! ;)
När klockan var typ 07.00 så gick jag och en kollega till frukostbuffén, fortfarande onyktra. Haha. Man var lite trött sen under dagen, särskilt den sista timmen av konferensen, då var det verkligen inte långt ifrån att jag somnade. Tur att jag hade solglasögonen på mig och satt längst bak i hörnet av rummet. Hehehe.


Sen igår när vi var tillbaka i Stockholm åkte jag nästan direkt till jobbet för ett nattpass. På tio timmar. Jag fick sova ungeför en och en halvtimme för att det var lugnt och för att kollegan tyckte att jag behövde det. Undrar varför? :D

Det var inte fullt så jobbigt att jobba som jag trodde att det skulle bli, var väl mest de sista timmarna på morgonen som jag började bli väldigt seg. Och vägen hem var nog värst. Jag höll på att däcka totalt hela tiden. Mellan stationerna somnade jag och så fort tåget stannade vaknade jag och tänkte, "Va? Ska jag av nu?!". Hahaha. Men jag kom hem i alla fall.


Är på jobbet nu. Jobbar till onsdag morgon... tror att jag kommer vara trött tills dess. Men sen har jag fem nätter att vila upp mig.


 Nordman på Silja

Nordman ska tydligen spela på båten vi åker med ikväll.
Man kanske ska gå och kolla lite. De var ett favoritband hos mig när jag gick på typ mellanstadiet.

Trevlig helg förresten.

 Stressiga Stockholm

Ibland är det rätt roligt att se hur folk i Stockholm agerar när de är stressade, det vill säga hela tiden. Till exempel i Slussen där jag går på/av tunnelbanan. Det finns två ut-/ingångar som är ganska nära varandra och nästan alltid är det typ stopp i den ena ut-/ingången. Jag förstår inte, varför inte bara vrida på huvudet mot de andra dörrarna och se att ingen går där? Måste man in i folkmassan och trängas? Haha... ibland är folk bra dumma.

 Strömavbrott hos ComHem

I tisdags innan Champions League-fotbollen började slog jag på TVn... men det hände inget, det var helt svart. På alla kanaler. Sen en liten stund senare dog bredbandet också. "Inte igen!", var det första jag tänkte. När jag sen skulle ringa till kundtjänst så kom jag inte ens fram först. När jag kom fram var det ett automatiskt meddelande som sa att alla ComHems tjänster ligger nere i hela landet, på grund av strömavbrott. "Vad skönt", tänkte jag då. "Då måste det ju börja fungera snart igen". Trodde jag ja... det fungerar fortfarande inte. Det är klart att det ska krångla lite extra för just mig. Ringde kundtjänst igår, får se när det åtgärdas. Sitter här "hemma" nu och passar på att låna datorn lite...
Ikväll ska jag spela innebandy, sjukt länge sen sist.

Idag läste jag förresten att strömavbrottet orsakades av ett blixtnedslag... yay!

◊◊◊

Imorgon är det kryssning med jobbet, men det roliga är att jag inte hade fått nån information alls från nån av cheferna. Kan ju vara bra att veta vilken terminal man ska åka till och så vidare. Jag väntade ända tills för typ en timme sen, då ringde jag själv. Innan jag ringde funderade jag på om jag skulle vara den vanliga Kim och fråga om de hade råkat glömma bort mig, sånt händer ju, eller om jag skulle vara en sur Kim och undra vad f..n de sysslar med... det blev nånting mitt emellan:

- Ja, det är *Chefens namn*.
- Hej, det är Kim.
- Tja, Kim. Läget?
- Bra
, svarar jag undvikande. Jag tänkte på kryssningen imorgon. Jag har inte fått nån information... alls.
- Ja, men det är bara för att du inte är här under normala tider.
(Jag jobbar natt just nu för den som missat det)

Ursäkta? Jag skrattade lite åt hans så kallade skämt, men jag tyckte inte att det var ett dugg roligt. Aja, nu har jag informationen jag behöver i alla fall.
 
◊◊◊

Jag ska göra om min bloggdesign, har tröttnat på den här som jag har nu. Får se hur lång tid det tar, haha. Jag har lite idéer i alla fall

 Förhandsvisning imorgon

Idag åkte jag in till stan till en av SFs biografer för att se om de hade biljetter till förhandsvisningen av Knowing som de ordnar imorgon... och det hade de. Trevligt, med tanke på att jag var för sent ute för den förra. Då var det State Of Play.
Filmen då? Ja, jag vet inte så mycket om den förutom att Nicolas Cage medverkar och att den är nån slags domedagsfilm, tror jag? Aja, det blir säkert bra.

◊◊◊

Fick besök av en man från Hyresgästföreningen igår. Förutom det vanliga "Vill du bli medlem?" et cetera så frågade han faktiskt om jag fick lägenheten renoverad nånting innan jag flyttade in. Och han blev nästan förvånad när jag berättade om de nya tapeterna, det rätt nya kaklet på toaletten och sa att det är ganska fint överlag, glömde berätta om den helt nya kylen och frysen, då hade han väl tappat hakan. Han berättade att det är lite sådär med sånt i det här området och att han precis varit i en riktigt svinig lägenhet där de inflyttande hyresgästerna bland annat sett cigarrettfimpar på golvet i vardagsrummet. Jag antar att jag hade tur med min lägenhet.

◊◊◊

Köpte biljett till årets upplaga (andra totalt) av Rockweekend i Kilafors. Som det ser ut nu får jag inte med mig nån kompis, känns lite tråkigt och jag vara nära att helt strunta i festivalen. Men jag kunde inte, många av banden som de har bokat imponerar för mycket för att jag ska missa det. Testament och Arch Enemy är nog banden jag ser fram emot mest. Kolla hemsidan om ni vill se fler band som är klara.
Så jag bokade en biljett på deras chartertåg som de fixat, då får man åka dit (och tillbaka) med tåget och sen bo på det under festivalen. De fyller ju alla kupéer så jag hoppas jag hamnar med nåt trevligt folk. Det brukar inte vara några större problem när det handlar om hårdrockare.





 Skorpan

Så här har mina fingrar sett ut de senaste dagarna efter att jag har smörjt tatueringen. Blir så när skorpan lossnar. Det ser ju ännu värre ut på armen, men eftersom man inte ska hålla på att pilla på en läkande tatuering så kan jag inte pilla bort "skräpet", då jag inte vet vilket som sitter löst och vilket som fortfarande sitter fast i huden.



 Härlig syn


Jag älskar att diska. Särskilt när det ser ut så här innan man börjar.

Bäst att ta tag i det nu...


Uppdatering 18.20:

Nu ser det ut så här. Oerhört tråkigt. Vad ska jag göra nu liksom?
Jag tycker ju om att diska...

 Veckans album vecka 19

Motörhead - Inferno

Väldigt bra album, trots att det är släppt så sent som 2004. Det är väl inte ett av de "självklara" albumen när man pratar om Motörheads bästa, men det är bra. Ett av de bättre, av de som jag har hört i alla fall. Jag tycker att alla låtar är bra, men första halvan, typ, är starkast. Här är en av de bästa låtarna:


In the name of tragedy, live från Inferno-turnén i Düsseldorf, Tyskland, 2004.


Låtlista:

01 - Terminal show
02 - Killers
03 - In the name of tragedy
04 - Suicide
05 - Life's a bitch
06 - Down on me
07 - In the black
08 - Fight
09 - In the year of the wolf
10 - Keys to the kingdom
11 - Smiling like a killer
12 - Whorehouse blues







 Ice Age 3

Här är två trailers till Ice Age 3. Lika bra som vanligt. Lyckades dock inte hitta den som jag såg igår på bion.
Man kanske skulle gå och se den på bio då den visas i 3D.









 Yay

Nu är jag ledig ända till lördag. Yay! Men lika snabbt som jag blev ledig försvann det fina vädret. Inte yay.
Imorse regnade det... men nu ser det i alla fall lite ljusare ut. Yay!

Öser Motörhead i högtalarna just nu. Tänkte återuppliva Veckans album idag. Senare.

 Lika som bär


När jag såg Wolverine igår satt jag och tänkte att Lynn Collins (som spelar Kayla) är galet likt Evangeline Lilly, mest känd som Kate i serien Lost. Trots att jag visste att det inte var hon så tänkte jag flera gånger, "Är det hon eller?". Haha. Sjukt lik. Speciellt i filmen.



 Järven

The Boat That Rocked [Trailer]

Filminfo: Efter att Carl relegerats från skolan skickar hans mor honom till sin gudfar Quentin för att få honom på rätt spår igen. Men Quentin är chef på piratradiostationen Radio Rock, som sänder från en båt mitt ute i Nordsjön och är befolkad av en eklektisk grupp av rock & roll DJs. 
Gänget leds av The Count, en stor och gapig amerikan som är kung över radiovågorna och leverför musiken.

Kommentar: En liten besvikelse, men ändå helt okej. Trodde att den skulle vara lite roligare. Sen tycker jag att den lite väl dramatisk.










X-Men Origins: Wolverine [Trailer]

Filminfo: Filmen utspelar sig innan händelserna i X-Men och berättar historien om Wolverines våldsamma förflutna, hans komplexa förhållande till Victor Creed och olycksbådande programmet Weapon X

Kommentar: Riktigt bra faktiskt. Ungefär det man väntar sig av en X-Men-film, mycket action, lite humor och så vidare. Rekommenderas.













 Dagens: Golden Delicious


Godaste äpplet. De är verkligen delicious. Väldigt saftiga och härliga... mmmm...



RSS 2.0