Trötta ben


Det var innebandyträning idag. Det var mycket spring på dagens träning.
I slutet av träningen kom jag knappt nån vart när jag försökte springa.
Så sjukt trött i benen. Nu känns dem som överkokt spaghetti, typ...



Bilden hittade jag här


 En tung kväll på Medis


Igår var jag ju på konsert. Kameran var som vanligt med.
Här är lite foton från en mycket bra kväll:

Angel Witch






Trouble






Candlemass









 Dynasty of Doom


Ikväll blir det konsert! Äntligen, det är alldeles för länge sen, sen sist!
Candlemass, Trouble och Angel Witch står på scenen. Lita på att det blir en tung kväll!






 Hemma igen

Kom hem i lördagsmorse och veckan nere i Grekland var jättebra. Det var varmt och skönt hela tiden, förutom sista eftermiddagen/kvällen då det regnade lite. Mycket skönt att komma iväg och ha riktig semester. Man ville inte riktigt åka hem när det var dags för det.

Vad gjorde vi då? En dag åkte vi på en utflykt som hette Tre öar, man fick alltså åka båt till tre olika öar i närheten av Kos. Det var trevligt... och j..vlar vad det blåste ute på havet! Vi såg också delfiner, tyvärr fick jag inte med dem på bild.
En annan dag var vi på ett ställe som heter Paradise beach. När man kom dit förstod varför det heter så. En hur lång sandstrand som helst, med mjuk, len och nästan vit sand. Långgrunt och kristallklart vatten var det också.
Jag och brorsan körde jet ski där, det var grymt roligt!

Under två dagar hyrde vi så kallade buggies, och körde runt på ön. Bland annat var vi uppe i bergen, hur coolt som helst. Helt fantastisk utsikt.

Det var som sagt en bra resa. Skönt att förlänga sommaren lite. Måste helt klart börja resa mer.


Här är ett foto jag tog när vi var på Paradise beach. Kommer självklart lägga upp fler senare!





 Grekland


Från och med idag har jag semester. 16 dagar. Skönt.
Sju av dagarna kommer att spenderas på Kos, i Grekland.
Jag, bror, pappa och hans sambo åker dit imorgon, från Helsingfors.
Pappa bjuder mig och brorsan på resan. Snällt.

Här ska vi bo.

Så ikväll åker jag och brorsan alltså till Finland.
Sen imorgon vidare till Grekland.

So long, suckers!


 Dagens: Satyricon - Mother North


Mycket bra band. Mycket bra låt.




 Orostider...



Bilden hittade jag här.

Alltså det här med svininfluensan (eller Nya influensan som den egentligen heter)... jag tycker att hysterin kring det passerade gränsen till överdrivet för länge sen. Och det är ju medias fel alltihop. Vissa dagar undrar jag om de vill att folk ska vara räddare än vad som är rimligt. Om jag inte visste bättre skulle jag också bli rädd när man ser alla löpsedlar et cetera. Det är för f..n bara en vanlig influensa! Bara det att den sprider sig lättare (om jag förstått det rätt). Varför har inte media skrämt upp folket tidigare år när en influensa härjat?

Jag har läst hur företag som tillverkar desinfektionsmedel varit tvungna att anställa personal på grund av att just desinfektionsmedlet säljer som smör i solsken. Varför köper inte folk sånt annars? Förstår de inte hur mycket bakterier det finns överallt?

Jag har läst hur förskolor är extra noga med att barnen tvättar händerna. Seriöst, borde de inte vara det hela tiden, med tanke på vilka smittohärder småbarn kan vara?

Så, om du är fullt frisk i övrigt och inte redan råkat ut för influensan... lugna ner dig! Du kommer knappast dö om du råkar bli smittad.

Jag jobbar ju som patienttransportör på ett sjukhus här i Stockholm, och jag har fått transportera två patienter (hittils) med misstänkt Ny influensa. Då fick jag ha på mig förkläde, munskydd och handskar.

 

 


 Sova



Bilden hittade jag här.

Sömn. Jag tycker om sömn. Jag tycker om att sova. Mycket. Bland det skönaste jag vet är när jag på en ledig dag vaknar till, kollar på klockan och tänker "Mmmm... jag kan sova i alla fall ett par timmar till...".

Tidigare har jag aldrig brytt mig om jag stigit upp när klockan visat 12.00 eller mer. Men nu på senare tid när jag skjutit upp uppstigandet och somnat om flera gånger, för att sen vakna vid tolvtiden har jag tänkt "Suck. Varför skulle jag sova så här länge? Nu har ju halva dagen gått." Är det för att man börjar bli äldre för att man tänker så, eller vad?

En annan sak som jag tycker om är att vara vaken ganska sent på natten. Tills klockan visar 02.00 eller mer. Men sen vill jag också sova 9-10 timmar om jag har möjlighet till det... kan nån förklara hur f..n man ska kombinera sena nätter och tio timmar sömn, om man inte vill sova halva dagen?

Hmm. Jag antar att jag bara ska vara glad över att jag överhuvudtaget kan somna utan problem för det mesta.



 Idol


Nu har Idol börjat igen... och jag har tänkt på en sak. Alla som jag hört säga nåt om det har sagt:
"Det är nu det är roligt, när det är auditions..."

Jag håller med om det, det blir rätt ointressant sen när själva tävlingen börjar. Men hur kommer det sig att "alla" säger att det är roligt nu, och inte sen, och det ändå är hur många som helst som tittar på skiten ända till sista finalen?

Aja. Här är min favorit från förra årets auditions:



Jag älskar blicken hos juryn när han börjar sjunga.
De blir så chockade av hur j..vla bra han sjunger.

Priceless.


 Transportören


The Transporter | Transporter 2 | Transporter 3

Filminfo:

I Transporter-filmerna spelar Jason Statham ex-militären Frank Martin
som lever ett till synes normalt liv. Men han jobbar som transportör.
En av hans egna regler är att aldrig ställa frågor om varorna han kör.

Kommentar:

Det här är såna där filmer som bara är till för att underhålla, typ.
Inga större budskap, mest bara action. Helt okej filmer. Tycker nog
att den första var bäst, den kändes minst amerikansk.








 Snart höst


Värst vad inaktiv man varit den senaste veckan. När jag har loggat in på bloggen har jag bara tänkt "Näe...", trots att jag tänkt att jag haft saker att skriva om. Men ibland orkar man bara inte.

Jag jobbar den här helgen, 14-21 båda dagarna. Egentligen skulle jag bara ha jobbat så på söndag, men jag bytte för att jag kände att jag ville ha ordentlig sovmorgon hela helgen. Och nu har jag det. Skönt.

Bara fyra arbetsdagar kvar för övrigt, sen har jag semester i hela 16 dagar. Undrar om jag haft semester så många dagar i rad förut, när jag haft jobb alltså. Har för mig att jag som mest haft 14 dagar. Aja, skönt ska det bli i alla fall.
Nåt som är mindre skönt är att hösten närmar sig med stormsteg. Det har redan börjat bli mörkare och mörkare på kvällarna. Och så kan det vara riktigt kyligt också. Blä. Jag längtar redan till nästa sommar. Jag tycker inte om kyla.




 Dagens: App Store


App Store är fantastiskt. Det finns ju hur mycket nödvändiga och onödiga program man kan ladda ner till sin iPhone. Jag skulle kunna spendera alldeles för mycket pengar på just det.
Tur att det finns gratis program också.

 Han var död... men blev bättre


Crank: High Voltage [Trailer]

Filminfo: Chelios möter kinesiska maffian som har stulit hans nästan odödliga hjärta och ersatt det med ett batteridrivet hjärta som behöver regelbundet med elektriska stötar för att fungera.

Kommentar: Den här får knappt godkänt. Jag tyckte att klippningen var rätt cool, men filmen var lite väl flummig vissa stunder för att få högre betyg.















 Veckans album vecka 37


Cannibal Corpse - Tomb of the mutilated


Det här är kannibalernas tredje album, så det har en del år på nacken (17 år närmare bestämt). Men det är inte sämre för det! Mycket bra är det. Innehåller bland annat klassikern Hammer smashed face, som de fortfarande brukar spela live. Ett mysigt albumomslag är det dessutom. :)

Har sett bandet live en gång och vill gärna se dem igen.


Låtlista:

01 - Hammer smashed face
02 - I cum blood
03 - Addicted to vaginal skin
04 - Split wide open
05 - Necropedophile
06 - The cryptic stench
07 - Entrails ripped from a virgin's cunt
08 - Post mortal ejaculation
09 - Beyond the cemetery














 Semestern hägrar


Jag har jobbat klart för den här veckan. Tre dagar ledigt nu. Så skönt. Det är en riktigt härlig känsla man får på kvällen när man vet att man är ledig nästa dag. Vad jag ska göra återstår att se. Jag bör nog städa lite i alla fall, innan det blir alldeles för rörigt här i lägenheten.

Och snart har jag lite semester också. Trevligt.



RSS 2.0