Tomas Ros

Tomas Ros är en festlig filur... för er som inte vet vem han är så är han sportjournalist på Aftonbladet och en av deras så kallade hockeyexperter.

Jag läste hans blogg för några dagar sen och hittade ett inlägg där han skriver om Daniel Fernholm, som är på väg tillbaka till Djurgården efter en utflykt till Nordamerika. Han skrev:

"Såg att Djurgårdens fans tänker ge Daniel Fernholm en stående ovation när han kommer hem från Nordamerika. Undrar vem de tror som kommer hem?"

Min första reaktion var, "Jaså? Var har han läst det?". Sen kom jag på att jag läst det här i forumet på DIF Hockeys hemsida:

"Förövrigt så hoppas jag att det kommer en massa folk till Globen när han spelar sin första match så att vi kan ge honom stående ovationer och välkomna honom. Han ska känna ända in i hjärtat att vi tycker om honom så att hans självförtroende stärks så att han ger 110 % på isen."

Eftersom jag inte har läst någon annanstans om nån stående ovation drog jag slutsatsen att Ros måste ha läst det där, hittat på lite och sen bloggat om ämnet. Min fråga är:
Har han verkligen så lite att göra på jobbet så att han hittar på saker för att ha något att blogga om?

Jag har tyckt att hans blogg är intressant att läsa, men nu undrar man ju hur mycket som är sanning och hur mycket som är påhittat?


Kommentera här

Kära fjortisar!

Bespara mig era "Hej! Hur mår du idag? Kolla gärna min blogg på..."-kommentarer!

Allt annat är välkommet. :)


Ditt namn/alias:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress (visas ej):

Din hemsida/blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0
Jigsaw -