Djuuuuuuuuu!

Igår var det match i Globen. Djurgården - Luleå. Jag hade inga planer på att gå på den matchen, förrän i söndags då jag såg hur bra biljettförsäljningen gick. "Den här matchen får jag inte bara missa", tänkte jag och bokade mig en biljett. Och det var tur att jag bokade en biljett istället för att vänta och köpa en på plats, för när jag kom till Globen såg jag att de hade satt upp lappar med texten "Slutsålt" vid biljettkassorna.

Det var en härlig stämning och helt j..vla underbart att Djurgår'n lyckades vinna i förlängningen och därmed få två mycket viktiga poäng i kampen om de sista slutspelsplatserna. Jag tror inte att jag nånsin har skrikit så mycket av glädje som när Jiri Marusak sköt in 2-1 med 19 sekunder kvar av förlängningsperioden! :D
Men herre min skapare vad nervöst det här kommer att bli... det kan inte vara bra för hälsan. T.ex. igår i slutet av matchen var min puls uppe i 200, minst! Ajaa, två matcher kvar nu och jag hoppas, hoppas, HOPPAS att Djurgår'n lyckas ta så många poäng i de matcherna att det räcker till slutspel.

Marusak
Gårdagens hjälte, Jiri Marusak!


Jag såg Oscarsgalan live för första gången häromnatten... det började halv tre och var slut nån gång efter halv sju. Jag var skapligt trött när jag satt och väntade på att det sista priset skulle delas ut, som var för Bästa film. Det var The Departed som fick den tyngsta Oscarn. Såg den själv för några veckor sen och tycker att den är riktigt bra, så utmärkelsen var välförtjänt. Just The Departed fick flest Oscars, nämligen fyra stycken, däribland priset för Bästa regi, av Martin Scorsese. Och det var riktigt roligt att han äntligen fick den där statyetten, som han egentligen borde ha fått för länge sen!

Scorsese
Grattis Marty!


Postat av: Zassi

Måste få gratulera! Även om jag är norrländska :)
Har en jobbarkompis som är Djurgårdare i ben och märg så jag kan inte annat än dras med i träsket...
Blir glad när Djurgården vinner! :)


| http://katterochpasta.blogg.se |
| 2007-02-27 - 22:39:13 |

Kommentera här

Kära fjortisar!

Bespara mig era "Hej! Hur mår du idag? Kolla gärna min blogg på..."-kommentarer!

Allt annat är välkommet. :)


Ditt namn/alias:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress (visas ej):

Din hemsida/blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0
Jigsaw -