Söndag

Jaha, då är det söndag igen... och ytterligare en vecka har passerat. Nu är det bara två veckor kvar till julafton dessutom, herregud. Jag hoppas verkligen temperaturen sjunker lite och att det kommer lite snö, för på julafton ska det vara snö, så är det bara. Hehe, nu tänkte jag på mamma... en av hennes favoritfraser måste vara ", så är det bara", i alla fall om man frågar hennes sambo/min styvpappa. : )
Ajaa... julafton snart som sagt och jag har inte köpt en enda julklapp ännu, blir nog inte så särskilt många heller eftersom att jag inte direkt badar i pengar för tillfället, men några borde jag väl kunna hitta? Jag är så dålig på sånt...

Idag har jag varit lite duktig (läs: inte slappat vid datorn hela dagen) och städat lite här hemma. Dammsugade och torkade lite damm, det behövdes, speciellt på mitt svarta skrivbord... det var typ Dammråttorna anfaller, eller nåt. : D
Jag moppade till och med golvet i köket, det trodde jag aldrig om mi själv... haha...
Hade tid i tvättstugan också, så jag tvättade... allting på samma dag. : P

Till middag gjorde jag den supergoda pastasåsen med vitlök, bacon och ärter, tredje gången på en månad nu, typ. Fick receptet från "mästerkocken" Tasty... och jag har frågat om fler goda recept, men han verkar vara väldigt slö på den fronten. ; )

Fick ett sånt där jobbigt SMS från mamma för ett par timmar sen:

"Ring inte till mig efter det jag berättar nu. Det är inget jag vill prata över telefonen. Vi kan prata om det senare. Men jag vill vara den första till att berätta det för dig. Jag vill nämnligen inte att du ska höra det från andra. Jag vet att du blir ledsen, men jag är säker på att vi kan prata om detta senare... Bara lova mig att inte bli jättearg.

DET FINNS INGEN JULTOMTE!"


Jag tycker inte om såna SMS, jag blir alltid så orolig/nervös när jag läser den delen som ska "skrämma" läsaren. :D



Dammet på skrivbordet


Middagen (Bilden är inte tagen idag, men det ser ut sådär : ) )


Postat av: Punkie

Hihi sådär ser mitt skrivbord ut också... fortfarande :D Du som ändå var igång kunde väl ha tittat förbi och tagit mitt skrivbord också... *hihi*


| http://extremepunkie.blogg.se |
| 2006-12-10 - 22:04:22 |

Postat av: TaZty

Aldrig fel med en städdag. :D Recepten kan vi nog fixa fram. :)


| http://tasty.blogg.se |
| 2006-12-10 - 22:08:57 |

Postat av: Samira

den pastasåsen är sååå god..
jag gillar inte heller såna sms.. speciellt inte om det kommit från min mamma.. hade aldrig räknat med ett skämt då liksom hehe.


| http://abassifar.webblogg.se/ |
| 2006-12-10 - 22:14:50 |

Kommentera här

Kära fjortisar!

Bespara mig era "Hej! Hur mår du idag? Kolla gärna min blogg på..."-kommentarer!

Allt annat är välkommet. :)


Ditt namn/alias:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress (visas ej):

Din hemsida/blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0
Jigsaw -