15°C

Det är kallt i min lägenhet. Elementen är på för fullt men de är ändå iskalla. Jag har ringt till hyresvärden tre gånger. Första gången skickade de en kille hit som tittade och bankade med en hammare. När han var klar sa han:

"Nu ska det funka. Men det tar ju en stund att värma upp lägenheten."

Okej, sa jag och tänkte att det ska bli skönt med lite värme. Det gick en dag, ingen värme... två dagar, fortfarande ingen värme. Då ringde jag igen, samma kille kom tillbaka och bankade lite med sin hammare igen. Till slut sa han:

"Näe, jag ska ringa en tekniker som får komma hit och fixa dina element. Jag får inte fart på dem."

Jaha, då får jag väl vänta minst tre dagar till (eftersom det här var på fredagen). På måndagen kom det ingen tekniker. Inte på tisdagen heller, då ringde jag en tredje gång. Samtalet:

"- Det är till 99% fel på systemet i hela huset, värmen regleras inte rätt. Bor du längst ner?
- Japp, det gör jag.

- Ja, okej. Men jag ska kolla upp det här.
- Okej. Det vore ju trevligt med lite värme här.
- Ja, det förstår jag. Men det ska fixas."


Det här var igår och det har inte hänt något ännu. De har till fredag på sig, om det är oförändrat då ska jag ringa dit och agera gnällkärring. För fjärde gången!



Postat av: Samira

Gå till tidningen med det.. då blir det liv i luckan.


| http://abassifar.webblogg.se/ |
| 2006-11-09 - 00:25:36 |

Postat av: Niklas

Fantastiskt jävla otroligt att du inte får någon värme. Säg att du inte tänker betala hyran om de inte fixar det...


| 2006-11-09 - 14:11:10 |

Kommentera här

Kära fjortisar!

Bespara mig era "Hej! Hur mår du idag? Kolla gärna min blogg på..."-kommentarer!

Allt annat är välkommet. :)


Ditt namn/alias:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress (visas ej):

Din hemsida/blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0
Jigsaw -