Killswitch Engage

Sitter och lyssnar på Killswtitch Engage's låt My last serenade, för femte gången på raken... den är så fenomenalt j*vla bra! Och jag tröttnar aldrig, det är nästan så att den blir bättre för varje gång!

"Killswitch Engage är ett metalcoreband från Westfield, Massachusetts, USA.

Musik
Killswitch Engage's ljud fokuserar på melodiösa gitarrer som då och då visar en tyngre sida men mestadels håller sig till att spela snabba och sakta melodier omväxlande. Dubbeltrampteknik används flitigt av trummisen och sångaren byter mellan aggressiva skrik och sångstycken där musiken dikterar att det passar. Den svenska grenen av melodisk death metal rörelsen som föddes i Göteborg har kraftigt påverkat kvintetten. Bandet har spelat med många olika band. Som svenska In Flames och Soilwork, och de spelade på Ozzfest 2005.
" - Wikipedia.

Ju mer jag lyssnar på KSE desto argare blir jag på mig själv för att jag väntade för länge på att köpa biljett till deras spelning på Debaser Medis i Stockholm, för när jag väl skulle köpa den så var de slut! F*N!
Jag hoppas verkligen att de kommer till Sverige flera gånger... i så fall ska jag köpa en biljett direkt, vare sig jag har pengar till det eller inte!

Även om ni inte lyssnar på metal/metalcore så tycker jag att ni ska ge låten en chans, för det finns nog en chans att ni gillar den. Det är ett jäkla ös i låten...!

KSE


Postat av: Jessica

Det där låter som ett band för mig...ska genast kolla upp dem! Tack för tipset!!!


| http://www.missla.blogg.se |
| 2007-01-24 - 14:58:27 |

Postat av: Karoline

Killswitch Engage verkar vara ett band som man ska kolla upp lite mer! Om du skulle rekommendera en grupp, eller skiva, vilken skulle det vara då?


| http://rubyred.blogg.se |
| 2007-01-24 - 15:31:58 |

Kommentera här

Kära fjortisar!

Bespara mig era "Hej! Hur mår du idag? Kolla gärna min blogg på..."-kommentarer!

Allt annat är välkommet. :)


Ditt namn/alias:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress (visas ej):

Din hemsida/blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0
Jigsaw -