Film gånger tre.

Igår såg jag tre filmer på raken, filmerna som jag såg var:

Goal2Goal II - Living the dream

Filminfo: Vi får återigen följa den talangfulle fotbollsspelaren Santiago Munez på hans väg mot nya höjder inom fotbollens värld. Efter att ha fått erfarenhet från Newcastle United slår Santiago igenom på nytt, denna gången börjar han spela i Real Madrid.

Kommentar: Den andra filmen om Munez var väl ungefär som de flesta andra framgångssagor, jag ska inte avslöja hur, för då kanske jag förstör filmen för nån. Men jag gillar fotbollsfilmer, därav betyget.

3Pusselbitar






ThirteenThirteen

Filminfo: Tracy inser redan efter en dag i högstadiet att hon är hopplöst ute. För att bli accepterad måste hon bli lika cool som skolans häftigaste tjej Evie och vara beredd att gå hur långt som helst. Det som börjar med småstölder för att imponera på Evie urartar snabbt och snart är båda flickorna indragna i en självdestruktiv spiral där droger och brott blir en del av vardagen.

Kommentar: En bra film om vad all press och sjuka ideal kan göra med (främst) unga tonårsflickor. Bra skådespel av huvudrollsinnehavaren Evan Rachel Wood. Har du inte sett den? Se den!

4Pusselbitar




VacancyVacancy

Filminfo: Ett ungt gift par strandas på ett isolerat motell när deras bil går sönder. På rummet hittar de underliga filmer och kameror och inser att de kan bli nästa offer för en snuff-film om de inte lyckas smita.

Kommentar: I hur många skräckfilmer har vi sett den här "oj-bilen-gick-sönder-vi-måste-ta-in-på-hotell"-historien? Jag som inte ens brukar se så mycket skräckfilm känner igen det. Men den var inte så usel som ni kanske tror nu. Jag är mest fascinerad över att Luke Wilson, som mest har gjort komedier, gör en ganska bra prestation. Den var lite halvläskig också. Helt okej skräck/spänning.

3Pusselbitar





Postat av: Allie

Inte sett en enda men den sistnämnda ska jag nog kolla in. Inte heller mycket för skräck längre men de "har sett det innan" filmerna brukar gå ann =)


| http://blogg.passagen.se/tsjal |
| 2007-06-24 - 23:51:08 |

Postat av: Maria

Åh cräpp, jag har bara sett en av de tre filmerna du skrivit om här och det var 13, och jag tyckte den var så fruktansvärt himla dålig.. kan inte sätta fingfret exakt på vad som var så dåligt, bara det att jag helst ville gå ut ur biosalonger när jag var där...=S


| http://www.hos-emen.se |
| 2007-06-25 - 19:53:23 |

Kommentera här

Kära fjortisar!

Bespara mig era "Hej! Hur mår du idag? Kolla gärna min blogg på..."-kommentarer!

Allt annat är välkommet. :)


Ditt namn/alias:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress (visas ej):

Din hemsida/blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0
Jigsaw -