Veckans album vecka 24

Jag tänkte att jag skulle börja med Veckans album här på bloggen, då presenterar jag helt enkelt ett album som jag tycker är bra. Och eftersom jag sällan lyssnar på nåt annat än rock/hårdrock/metal så lär det inte bli några album från nån annan genre.

Den här veckan får det bli Dark Tranquillitys senaste platta Fiction. Vet inte hur många gånger jag har lyssnat på den på min iPod, måste närma sig tio gånger (ja, det är mycket!) sen jag la över den. Förbannat bra!
Alla låtar är bra, men jag tror nog att favoritspåret är Focus shift.

Dark Tranquillity är ett metalband från Göteborg. De spelar melodisk dödsmetal och anses tillsammans med At The Gates och In Flames vara en av grupperna som skapade genren.

DT-FictionLåtlista:

01 - Nothing to no one
02 - The lesser faith
03 - Terminus (Where death is most alive)
04 - Blind at heart
05 - Icipher
06 - Inside the particle storm
07 - Empty me
08 - Misery's crown
09 - Focus shift
10 - The mundane and the magic









Kommentera här

Kära fjortisar!

Bespara mig era "Hej! Hur mår du idag? Kolla gärna min blogg på..."-kommentarer!

Allt annat är välkommet. :)


Ditt namn/alias:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress (visas ej):

Din hemsida/blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0
Jigsaw -