"Har du sett den nya Marc Jacobs-väskan!?"

Häromdagen kom jag att tänka på trender, fråga mig inte varför... jag läste väl ordet nånstans och så började tankarna fara runt i skallen. Vad jag kom fram till? Jo... tänk vad sjukt tråkigt det är med trender. Vem f..n vill ha likadana kläder, skor, väskor o.s.v. som sju miljoner andra har? Inte jag i alla fall. Jag blir irriterad, nästan arg, när jag ser nån i tunnelbanan som går med en likadan jacka. Typ, "Suck... har han en likadan som jag? Nu blev det inte lika roligt att ha den här." Det är inte alltid jag tänker så, men det har hänt många gånger.

Tänk vad jobbigt det är för "trendiga" personer att gå och handla kläder. "Åh, vad snygg den där tröjan är! Men... hmm... den är nog inte inne nu, så jag köper inte den." Haha...

Tack (ironi) Ebba von Sydow för att jag känner till märket Marc Jacobs. Och tack (på riktigt) Magnus Betnér för monologen om henne!

◊◊◊

Har ni smakat Créme Bonjour Salade & apéritif färskostbitar med vitlök och örter? Jag gjorde det första gången för nån vecka sen och nu kan jag inte få nog av dem. De bara smälter i munnen. Jag skulle kunna äta upp en hel burk på en gång! Bara såna alltså, ingenting till.

De nya Pringles-chipsen "with rice infusions" är riktigt goda. De är nog godare än de vanliga till och med.


◊◊◊

I lördags morse när jag skulle åka till jobbe upptäckte jag att den första snön hade kommit under natten. Det var inte så mycket, men ändå. Hoppas nu bara att kylan håller i sig så det inte blir slaskigt ock äckligt ute. Sånt tycker jag verkligen inte om. Om det ska vara snö, ska det vara ordentligt. Inte som det oftast har varit i Stockholm de senaste åren.

Kollade ut genom fönstret nyss och såg att nästan allt har smält bort nu... suck.



Postat av: Allie

Håller med, gu va jobbigt o va trendig =P hålla på o lyssna på vad andra säger man ska ha på sig o inte ha på sig. Är det inte roligare o ha en stil som är ens egen, vad man själv tycker e snyggt o passar i!

Wow hos er var det riktigt vitt ju, här har det bara kommit lite flingor men inte så mycket.


| 2007-11-14 - 09:47:54 |

Postat av: Punkie

Här har snön fallit och ligger i drivor... Let it snow let it snow let it snow :)Håller med om att trender inte är så tredigt... Long live individuellt fashion :D


| http://extremepunkie.blogg.se |
| 2007-11-15 - 18:12:52 |

Postat av: Maria

Den där créme bonjour-grejen smakade jag på igår, är redan fast! :) Jag och pojkvännen gjorde världens godaste sås av den också, ska alldeles snart publicera receptet i min blogg.

Sen angående trender. Jag är väldigt intresserad av mode, men jag bryr mig inte ett skvatt om det jag köper råkar vara inne eller inte :) Förstår inte grejen med att vara modeslav.


| http://www.shoppoholic.blogg.se |
| 2008-03-26 - 12:34:27 |

Kommentera här

Kära fjortisar!

Bespara mig era "Hej! Hur mår du idag? Kolla gärna min blogg på..."-kommentarer!

Allt annat är välkommet. :)


Ditt namn/alias:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress (visas ej):

Din hemsida/blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0
Jigsaw -