The Eastpak Antidote Tour 2007

För snart två veckor sen kom The Eastpak Antidote Tour till Debaser Medis i Stockholm. Följande band ingick:

Avatar
Sonic Syndicate
Caliban
Soilwork

Sonic Syndicate såg jag för tredje gången live, de andra hade jag inte sett tidigare.
Grabbarna i Avatar kommer från Göteborg och är bara i 20-21 års åldern, men de är redan hyfsade live. Mycket energi, inte minst sångaren. De kommer antagligen bli riktigt bra, bara de får ännu mer rutin på scen.

Caliban är ett gäng tyskar som lirar lite liknande musik som Killswitch Engage, som jag såg i början av oktober. Caliban tyckte jag var riktigt bra, de var nog bäst (Soilwork var inte långt efter). Sångaren var riktigt cool. Jag hoppas att de kommer tillbaka till Sverige snart igen, kanske till och med som huvudband. Jag lyckades lägga beslag på en av Caliban-medlemmarnas (ingen aning vem) setlist. Lite coolt. :)

Skåningarna i Soilwork var kvällens huvudband och de gjorde nog inte särskilt många besvikna. Skönt ös med sångaren Björn "Speed" Strid i spetsen. Ser gärna de igen nån gång.

Förhoppningsvis blir det en Eastpak Antidote Tour 2008 också... med ännu bättre line-up.

Jag tog över 300 bilder totalt, sparade 198 stycken på datorn. Men jag orkar inte lägga upp alla, men några får ni se. :)

Avatar






Sonic Syndicate







Caliban











Soilwork










Kommentera här

Kära fjortisar!

Bespara mig era "Hej! Hur mår du idag? Kolla gärna min blogg på..."-kommentarer!

Allt annat är välkommet. :)


Ditt namn/alias:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress (visas ej):

Din hemsida/blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0
Jigsaw -