Borta bra, men hemma bäst

På lördagen för snart tre veckor sen när jag kom hem från Malmö så åkte jag direkt till en födelsedagsfest. Det var helt en helt okej fest, träffade på några personer som jag inte har träffat på flera år. Men en sak som var tråkig var att en av dem som ordnade festen inte ens var där(!), honom har jag inte träffat många gånger de senaste åren. Var rätt bra kompis med honom när vi gick i skolan (grundskolan) tillsammans.
Kom hem sen ungefär fem på morgonen, och på kvällen samma dygn åkte jag iväg till Finland. Jag hann vara hemma typ 14 timmar... hehe, ett jäkla resande de dygnen.

I Finland var jag hos pappa från måndag till fredag. Blev väldigt mycket slappande där, låg nästan bara på soffan och tittade på friidrotts-VM på dagarna. Men jag var ju tvungen att vila upp mig inför arbetet! Haha...
På fredagen kom mamma, styvpappa och bröder till Finland också, så jag åkte till dem, eftersom att vi skulle på bröllop nästa dag. Det var min kusin som gifte sig, ett stort bröllop var det. 100 gäster, eller nåt. Jag träffade många släktingar som jag inte har träffat på hur länge som helst. Bl.a. min (snart) 30-åriga kusin, som gärna ville prata (mycket) med mig. Så jag fick träna lite på min finska, hehe... snacka om att jag har glömt mycket.
Han försökte få med mig ut för att titta lite på Åbos "nattliv" hela kvällen, jag gick med på det till slut men sen när vi väl skulle gå så var klockan så mycket (och han så full)... så det blev ändå inget. :D

Nu har jag varit hemma sen i måndags morse, det var rätt skönt att komma hem.
Började jobba igår, och nu kommer jag att jobba heltid fram till den 20:e december i alla fall. Känns bra.


En stor gräshoppa jag såg med pappa och hans sambo.
Pappa satte handen bredvid, så man ska se hur stor den är.

Imorgon blir det Dark Tranquillity-konsert på Nalen. Yeah!


Kommentera här

Kära fjortisar!

Bespara mig era "Hej! Hur mår du idag? Kolla gärna min blogg på..."-kommentarer!

Allt annat är välkommet. :)


Ditt namn/alias:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress (visas ej):

Din hemsida/blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0
Jigsaw -