Dra åt h... Disney!

Läste en nyhet idag på Close-Ups hemsida:

Walt Disney har tvingat Machine Head att ställa in sina två spelningar i Anaheim respektive Orlando på grund av att spelställena ? House of Blues i båda fallen ? ligger på Disneylands områden. Walt Disney Properties skäl är bandets "opassande textinnehåll", "oönskade fans" samt "våldsamma bildspråk".

Först trodde jag att det var ett skämt, men sen läste jag nyheterna på Machine Heads officiella hemsida och där fanns det en nyhet för varje inställd spelning. Sen kom jag på, "Just det, det är ju heavy metal det handlar om. Klart att de tvingas ställa in då". Jag blir så trött på alla som ska påstå att "Metal är så hemskt", "Sånt ska man inte lyssna på" och bla bla...

"Opassande textinnehåll"
Ja, usch... värre än metaltexter finns det ju inte. Hip hop någon?

"Oönskade fans"

Det är nog den största fördomen... som att alla andra musikfans är som änglar?

"Våldsamma bildspråk"

*Gäsp*

Jag skulle vilja veta hur många som missade konserterna på grund av det här. Det ställdes liksom in två dagar innan... och alla läser ju inte t.ex. nyheterna Machine Heads hemsida varje dag.

Nu sjönk Disney några snäpp i mina ögon...


Postat av: Allie

Hm... alltså det finns väl opassande textinnehåll i så gott som alla musik changers. Låter väldigt löjligt tycker jag.


| http://blogg.passagen.se/tsjal |
| 2007-09-13 - 17:30:28 |

Postat av: Punkie

WTF? Snacka om att Disney har en pinne i röven... :D


| http://extremepunkie.blogg.se |
| 2007-09-15 - 11:07:11 |

Kommentera här

Kära fjortisar!

Bespara mig era "Hej! Hur mår du idag? Kolla gärna min blogg på..."-kommentarer!

Allt annat är välkommet. :)


Ditt namn/alias:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress (visas ej):

Din hemsida/blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0
Jigsaw -