Söndag kväll

Nej, jag har inte lagt ner bloggen, kära läsare. Jag har bara varit inaktiv den senaste veckan. Nu kände jag att jag måste skriva nåt, jag kan ju inte tappa min oerhört stora läsarskara! Ehm...

Det är alltså söndag kväll nu. Den sista av mina tre lediga dagar börjar närma sig sitt slut. Imorgon ska jobba igen. Jag är verkligen motiverad för det!

◊◊◊

Här följer en redogörelse över ledighetens aktiviteter:

I fredags satt jag först hemma och degade till tretiden, då jag åkte in till stan. Första planerade stoppet var A'N'T Bodyart i Gamla stan. Anledningen till det var att jag tänkte boka en tid för tatuering. Såhär gick det:

- Hej, jag tänkte boka en tid med Fredde...
- Fredde jobbar inte här längre.
- *Förvånat* Inte?
- Nej, han jobbar på ett annat ställe nu.
- Hur länge har han gjort det?
- Sen 1:a april.
- Ahaa...


Snacka om att jag blev förvånad när jag fick veta att han slutat där. Men jag fick adressen till den andra studion, så jag bestämde mig för att åka dit.
När jag sen till slut hittar gatan som studion ska finnas på och kommer till huset som det står nummer sju på, ser jag inga som helst tecken på nån tatueringsstudio. "Vad är det här nu då?", tänker jag, och går runt huset för att se om det finns nåt på andra sidan. Men det gör det inte. Till slut tittar jag in genom ett fönster och därinne ser jag diverse tatueringsprylar (stolar, färgburkar m.m.). Men det såg ju inte ens öppnat ut. Det var bara att gå därifrån då. Jag får gå dit nån annan dag och hoppas att de öppnat studion då...

På kvällen var det dags för lite tung musik på Tantogården. Spazmosity, Demonical och Necrophobic stod för musiken. Ni känner antagligen inte till nåt av banden, men man måste ju nämna de ändå.
Alla banden var bra i mitt tycke, så jag var nöjd med kvällen när jag åkte hemåt.

På lördagen ordnade Dustin hemelektronikmässa i Globens annex. Jag och min yngsta bror åkte dit för att titta lite. Han var mest intresserad av deras game zone. Jag såg bland annat hur sjukt bra bildkvalitet man får med Blu-ray. Helt sanslöst.

Senare samma dag hade Djurgården fotboll hemmapremiär för säsongen, så jag och båda mina bröder begav oss till Stockholms Stadion med hopp om tre poäng. Malmö FF stod för motståndet. Det blev inte tre poäng, utan ett. Matchen slutade nämligen 1-1. Det var väl ingen höjdarmatch heller...

Idag (söndag) har jag inte gjort nånting "vettigt". Suttit framför datorn i princip hela dagen. Översättit lite och sorterat en massa musik.

◊◊◊

Fick hem deklarationen i veckan. Det visade sig att jag kommer att få tillbaka 903 kronor. Aldrig fel med oväntade inkomster. Lär ju dröja innan jag får dem, men ändå. Får ni några pengar tillbaka?

◊◊◊

Nu är klockan redan över tolv! Jag som tänkte läsa lite om Wallander innan jag somnar, hmm... kanske kan göra det ändå, jag ska ju inte stiga upp jättetidigt (8.30) imorgon. Ja, ett kapitel får det bli i alla fall.

Adjö!


Postat av: Josefin \m/

Själv får man tillbaka 8400 x)


| http://joschie.blogg.se |
| 2008-04-07 - 08:40:45 |

Postat av: Daniel

Jag fick restskatt! Jävla skit, 1000kr varsego skatteverket!


| http://itsagirl,blogg.se |
| 2008-04-07 - 14:53:56 |

Postat av: Punkie - Med Skräckblandad Förtjusning

Han kanske har blitt en sån där svarttatuerare :O ;D


| http://extremepunkie.blogg.se |
| 2008-04-07 - 15:25:19 |

Postat av: Josefin

haha, kom med anledningar ;P
jo men visst jag håller med dig. Tycker inte heller albumet var nåt "wow". och ja, det är ett bra album :)


| http://joschie.blogg.se |
| 2008-04-07 - 16:12:26 |

Postat av: Allie

Full rulle då under ledigheten och deklarationen lät ju inte fel. =)


| http://whirlygirl.blogg.se |
| 2008-04-07 - 17:59:27 |

Postat av: zith

Hej,



Kan man få namnet/adressen på dit Fredde har hamnat, och lyckades du hitta stuidon?



/Anna


| 2008-07-31 - 19:36:18 |

Kommentera här

Kära fjortisar!

Bespara mig era "Hej! Hur mår du idag? Kolla gärna min blogg på..."-kommentarer!

Allt annat är välkommet. :)


Ditt namn/alias:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress (visas ej):

Din hemsida/blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0
Jigsaw -