Helt okej filmkväll

Wanted

Filminfo: Wes Gibson är en vek, hypokondrisk 25-årig revisor vars liv är händelsefattigt och trist. Men när hans far mördas, upptäcker han att han bär på krafter han aldrig ens drömt om. Han rekryteras till Broderskapet, ett hemligt samfund med lönnmördare och utvecklar sina övermänskliga superkrafter. Med hjälp av skickliga lärare förvandlas Wes Gibson till en mördarmaskin som utplånar den ena skurken efter den andra.

Kommentar: Snygg och rätt bra action. Vissa av actionscenerna var helt galna, men det får man väl ta, hehe. Undrar hur många av tatueringarna som Angelina Jolie har i filmen är hennes riktiga? Jag gissar på de flesta.










Doomsday

Filminfo: Tre decennier efter att ett dödligt virus vid namn Reaper nästan utplånat Skottland och världen tvingats bygga en mur runt landet, så dyker viruset upp i ett annat land. En elitstyrka ledda av major Eden Sinclair skickas till det avskärmade Skottland för att hitta ett botemedel.

Kommentar: En till ganska bra film. Dåren som Craig Conway spelar var rätt kul. Rhona Mitra är väldigt lik Kate Beckinsale i Underworld-filmerna, men det kan man väl knappast gnälla över? Slutet var ballt.












Postat av: Punkie

Jag gillade Doomsday, håller med om att Mitra var sjukt lik Beckinsdale!


| http://extremepunkie.blogg.se/ |
| 2008-08-01 - 09:03:59 |

Postat av: Punkie

Sv: Boken finns som pocket för 39:-, har läst ett 20tal sidor nu och är redan hookad. :D


| http://extremepunkie.blogg.se/ |
| 2008-08-01 - 20:44:13 |

Postat av: Niklas

Vad snackar du om, jag är ju gjuten! :)


| http://sjokan.blogg.se/ |
| 2008-08-08 - 10:45:14 |

Kommentera här

Kära fjortisar!

Bespara mig era "Hej! Hur mår du idag? Kolla gärna min blogg på..."-kommentarer!

Allt annat är välkommet. :)


Ditt namn/alias:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress (visas ej):

Din hemsida/blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0
Jigsaw -