Silicol

I förrgår köpte jag Silicol, för mamma hade tydligen pratat med nån av sina kompisar och nämnt min mage, då hade hon (kompisen) tipsat om Silicol, det hade hjälpt henne. De här två dagarna som jag har ätit sånt har det faktiskt känts bättre, jag hoppas att det försvinner helt snart.

Jag har varit så sugen på allt möjligt gott de senaste dagarna, men jag har ju varit tvungen att stoppa mig själv från att köpa nåt. Det var nog värst igår kväll när jag var inne på ICA och såg alla som gick runt med sina överfulla varukorgar med massa delikatesser. Då kändes det inget roligt att gå ut med bara två flaskor Dofilus...
När magen mår bra igen ska jag verkligen frossa!

Nu har jag bara en dag kvar att jobba, sen börjar min tredagars vecka. Jag jobbar alltså bara tisdag, onsdag och torsdag. Det ska bli ruggigt skönt.

◊◊◊

Häromdagen blåste det brutalt mycket. När jag gick hem från busshållplatsen så kändes det som att det var nån puttade en framåt. Så stark var vinden...

◊◊◊

Igår på jobbet såg jag en tant, som såg rätt gammal ut, för hon hade ett väldigt skrynkligt ansikte och en ganska krokig rygg. Men hon såg ändå sådär... glad och mysig ut, så som en del gamlingar gör. Inte det minsta bitter. Hon har nog levt ett bra liv.

◊◊◊

Igår började jag läsa Dennis Lehanes första bok, En drink före kriget. Den är inte så lång och själva boken är mindre än vad man är van med, så det går rätt snabbt att läsa en sida. Men varför ska det alltid vara så att en författares böcker inte kommer ut i rätt ordning i Sverige? Är det bara för att de alltid bara "importerar" en bok när den har blivit en storsäljare i t.ex. USA, och sen börjar släppa de andra böckerna av författaren? En drink före kriget kom ut 1994 i USA, här i Sverige hittade man inte den i bokhandeln förrän 2005, 11 år senare!
Det var ju samma sak med Dan Brown, en kort tid efter att jag hade läst Da Vinci-koden så fick jag reda på att Änglar och demoner utspelade sig typ ett år innan Da Vinci-koden. Vad irriterad jag blev då, för jag är en sån som vill läsa böckerna i "rätt" ordning, oavsett om de är fristående eller hänger ihop. Pedant? Ja, visst.



Postat av: wivvi

Jag håller med dig om böckerna, fattar inte att det ska ta så lång tid och varför kommer de inte i rätt ordning!!!! Har själv läst Da Vinci-koden men inte hunnit med de andra, men jag ska läsa dom så småning om!
Kram W


| http://wivecasblogg.blogg.se |
| 2008-02-03 - 01:24:37 |

Postat av: TaZty

*VIsKAR* du, grabben. U got the hots for little old ladies. :D


| http://tazty.webblogg.se/ |
| 2008-02-03 - 08:34:20 |

Kommentera här

Kära fjortisar!

Bespara mig era "Hej! Hur mår du idag? Kolla gärna min blogg på..."-kommentarer!

Allt annat är välkommet. :)


Ditt namn/alias:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress (visas ej):

Din hemsida/blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0
Jigsaw -