Inga höjdarbetyg

SmileyFace Smiley Face

Filminfo: En ung skådespelerska äter av misstag upp sin rumskamrats brownies. Därefter blir dagen händelserik.

Kommentar: Vilken dynga! Verkligen inte vad jag förväntade mig. Jag förväntade mig humor... men skrattade inte en enda gång. Sämsta filmen som jag har sett på länge.


1Pusselbit






DeathSentenceDeath Sentence

Filminfo: Nick Hume förlorar sin son i ett blodigt gängrelaterat rån och söker hämnd vilket tvingar honom in i en spiral av fara både för hans familj och de som tog del i rånet.

Kommentar: Brutal och bitvis väldigt intensiv. Det märktes att det var en film av Saw-skaparna. Stämningen, de gråa miljöerna, musiken... det var väldigt likt.
När jag trodde (och hoppades) att filmen skulle vara slut, fortsatte den i cirka 25 minuter till, vilket sänker betyget lite. Det blev lite väl mycket under de minuterna, men en helt okej film. Snygg poster!

3Pusselbitar



BrothersSolomonThe Brothers Solomon

Filminfo: Ett par välmenande, men socialt handikappade bröder, gör allt för att finna sina partners och dessutom försöka göra dem med barn så fort som möjligt. Allt för att deras döende pappa ska kunna få uppleva ett barnbarn innan han lämnar jordelivet.

Kommentar: Helt hysterisk film! Och verkligen inte bara positivt menat. Vissa stunder blev man nästan irriterad för att det var för... överdrivet. Men den slipper ändå bottenbetyg, på grund av att den faktiskt lockade fram en del skratt.

2Pusselbitar







Postat av: Olle (Samiras)

Smiley Face var ju skitbra!


| http://tazty.webblogg.se/ |
| 2008-01-13 - 20:24:22 |

Kommentera här

Kära fjortisar!

Bespara mig era "Hej! Hur mår du idag? Kolla gärna min blogg på..."-kommentarer!

Allt annat är välkommet. :)


Ditt namn/alias:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress (visas ej):

Din hemsida/blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0
Jigsaw -